ARTmania Events
The Silver Church - Bucuresti
19 noiembrie 2010, ora 19.00

70 lei in presale (pana in 9 noiembrie)
85 lei intre 10 - 18 noiembrie
90 lei la intrare

Cum a fost al optulea concert Anathema in Romania? Pai simplu. A fost, ca de fiecare data... Unic. Ireprosabil. Imposibil si inutil de comparat cu un altul. Oamenii astia, coplesitor de frumosi reusesc de fiecare data performante greu de egalat. Spatiul unei scene intime si publicul lor, de ceva timp doar al lor, sunt suficiente pentru a crea decorul necesar unei sublime transfigurari...
In Silver Church sunetul a fost bun, devenit si mai bun pe parcursul concertului. Locul are un singur cusur: este neincapator pentru publicul acestei minunate si vitale trupe. Dar chiar si asa, oamenii nerabdatori sa ii vada au trecut peste inghesuiala si caldura suparatoare in alte conditii. Anathema, cu al sau "foc primordial" topeste invariabil orice neajuns. La finalul unui astfel de concert nu ramane decat acea stare de beatitudine, in care nimic din ce te-a facut sa doara pare a nu mai exista. Si ai uitat si de marea intarziere de aproape doua ore a trupei, intarziere datorata drumul anevoios de la Budapesta pana la Bucuresti, motiv pentru care Petter Carlsen a cantat doar o piesa impreuna cu Anathema, in calitate de invitat special si de bun prieten al englezilor.

ANATHEMA © rockXpress.ro

Pe repede inainte, aflandu-ma la cel de-al spatelea concert Anathema, subliniez doar ca englezii ne-au facut sa le simtim imensa bucurie de a se reintoarce in Romania, pe care deja o considera "acasa". Asa cum si noi ii percepem a fi prietenii nostri dragi. Vincent a fost intr-o forma de milioane, iar finalul concertului i-a lasat cu foarte mare greutate sa se desparta de public. Si e de inteles: au avut parte de una din cele mai minunate audiente din cate mi-a fost dat sa fac parte in atatia ani cu muzica geniala. Un public care nu doar ca a cantat din toti rarunchii, a invocat in permanenta numele si prezenta trupei, dar s-a incapatanat sa mai ramana chiar si cand era evident ca trupa si-a incheiat recitalul. "One Last Goodbye" a fost practic cantata de public. Un recital extrem de generos, de peste doua ore, special croit pentru publicul din seara de vineri, 19 noiembrie. Un best of genial, din care nu au lipsit surprize precum "Sleepless" (foarte bine interpretata chiar si fara Darren White sau Duncan Patterson) sau "Pitiless"... Si bineinteles, o trecere in revista a noului album, "We're Here Because We're Here", considerat de fratii Cavanagh cel mai bun album al lor de pana acum.

ANATHEMA © rockXpress.ro

Peste doua ore de piese senzationale, fiecare clipa petrecuta alaturi de trupa fiind nepretuita si lucrandu-ne cu meticulozitate in cele mai ascunse unghere ale inimilor noastre daruite trupei.
Multumim din nou, pentru un alt moment memorabil, Artmania!