Cand ingerii umbla printre noi - ANATHEMA Unplugged: cronica de concert
ARTMANIA
Casa de Cultură a Studenţilor “Grigore Preoteasa” - Bucuresti, ora 20.00
24 mai 2008

60 - 70 lei

-

A vorbi despre un concert unplugged Anathema a fost si va ramane un demers la fel de complicat, ca si atunci cand am vrea sa povestim cuiva despre ceea ce ne spune o poezie draga, ale carei versuri nu le putem retine. Dar am auzit-o, ne-a intristat, ne-a ingandurat sau ne-a luminat de mii de ori. Orice concert Anathema este o poezie draga, care te poarta catre cele mai intunecate si de nepatruns camarute ale inimii.
A vorbi despre un concert unplugged Anathema inseamna de fapt a vorbi despre Vincent sau Daniel Cavanagh. Despre felul in care trecerea timpului nu devine o povara, nu imbatraneste si nu abrutizeaza, ci renaste sperante, te invata a uita si a ierta, a iubi si a intelege. Despre doi oameni pentru care muzica nu inseamna extravaganta, ci nevoia de iubire si comunicare.
Vazandu-i pe Vincent si Daniel Cavanagh vorbind cu oamenii inaintea concertului si la finalul lui, fie cu ziaristi, fie cu fani nerabdatori sa-i vada sau sa-i asculte, am inteles o data pentru totdeauna de ce Anathema este una dintre cele mai calde si comunicative formatii: pentru ca in spatele ei nu avem de-a face cu staruri rock, nu avem de-a face cu vedete, cu pretentii de vedete, ci cu oameni simpli, sinceri, deschisi, plini de viata si lumina, fara de care incetam sa existam.
Nu voi indrazni a face niciun fel de comparatie cu Anathema de la Cisnadioara. Acolo a fost altceva... ori fiecare concert e unic.
Sambata seara, la ora 20.00, in Sala Preoteasa din Bucuresti au fost prezenti aproximativ 900 de oameni. O sala arhiplina, cu oameni de toate varstele. Al cincilea concert Anathema in Romania, si din nou un sold-out. Scena simpla, dar luminata cu efect de un arc de cerc format din lumanari. Vincent Cavanagh la chitara-voce, Daniel Cavanagh la clape-chitara-voce acompaniati perfect de invitatul David Wesling la violoncel.

ANATHEMA © rockXpress.ro

[vezi galerie foto ANATHEMA]

Nerabdare, tensiune, emotii crescande si revarsate intr-un vulcan de vise care ne-au bantuit pana tarziu in noapte... "Fragile Dreams" cu o versiune live incendiara, a deschis "uvertura" festivalului Artmania din aceasta vara: Anathema Unplugged sau..."Despre lucrurile cu adevarat importante". Nu poti canta o astfel de muzica fara a abandona realitatea. Iar Vincent si Daniel, doi artisti desavarsiti, cu voci de o frumusete hipnotizanta, par a se indeparta de noi pe rand, atunci cand vocea si versurile incep sa se impleteasca in mii de nuante, pentru a reveni intre noi la finalul fiecarei mici calatorii, fie ca se chema "Hope", "Destiny", "One Last Goodbye", "Temporary Peace", "Flying", "Unchained" (de pe viitorul album acustic "Hindsight"), "Angels Walk Among Us" sau "Lost Control"... In sala, oamenii cantau fiecare vers, zambeau, visau, plangeau, probabil din nou cu certitudinea ca muzica este cea mai sigura si de neinvins cale de comunicare.

ANATHEMA © rockXpress.ro

[vezi galerie foto ANATHEMA]

La inceputul concertului, multi dintre cei prezenti si-ar fi dorit sa auda piese vechi, "Sleepless" sau "A Dying Wish", dar Daniel, usor iritat ca nu s-a inteles destul de clar mesajul unui astfel de concert unplugged, a anuntat transant ca..."this is not a fuckin' rock concert!". Si intr-un final s-a inteles. Desi, mi-as fi dorit sa nu existe acei indivizi in public care comentau in momente total nepotrivite si care, - asa mi s-a parut - au reusit sa schimbe starea de spirit a lui Danny pana la final... Vincent a reusit chiar de la inceput sa se deconecteze complet, sa ramana acolo unde isi dorea sa fie cu fiecare minut care trecea, astfel ca nu parea sa fie deranjat deloc de micile probleme tehnice semnalate vigilent de Danny, uneori chiar in timpul pieselor. Pentru ca nimic nu mai conta. In pauze, Vincent glumea, radea, vorbea, reusind sa disipeze perfect tensiunea. A urmat mica confuzie cu pauza decretata de acelasi Vincent, moment transformat in clipele de glorie ale lui Danny ramas singur cu vocea si chitara...Sublim acel "Are You There" al lui Danny si doar al lui...

ANATHEMA © rockXpress.ro

[vezi galerie foto ANATHEMA]

Sonorizarea a fost perfecta, astfel ca timp de aproape doua ore, fascinatia armoniei a completat insemnatatea unor cuvinte precum dragoste, zbor, speranta, destin, iertare, visare, energie... Si cred ca publicul feminin a suspinat mult timp dupa acest concert...;)
Un concert care te readuce aminte tie insuti...
Multumim Vincent, Danny si David!
Multumim ARTmania!