11 - 13 august 2011
Abonamente

1257 CZK (aprox 52.40 euro), intre 1 martie – 30 aprilie
1360 CZK (aprox 56.60 euro), intre 1 mai – 31 iulie
1600 CZK (aprox 66.60 euro), la intrare

MOTÖRHEAD, ANATHEMA, MORBID ANGEL, NEVERMORE, SUICIDAL TENDENCIES, EXODUS, CATHEDRAL, DORDEDUH etc...

In perioada 10-13 august, micul oras ceh Jaromer a fost luat din nou cu asalt de purtatorii de bocanci, plete si tricouri negre, pentru a 16-a editie a festivalului Brutal Assault. In pofida cerului intunecat si a ploii de pe drum, ziua zero a festivalului a debutat cu succes cu trupele Smashed Face, Momma Knows Best, Čad, Stíny Plamenů, Gride, Silent Stream Of Godless Elegy urmati de un spectacol cu foc, Hermafrodit si Psychotic Despair.

Ziua de joi a inceput cu noaptea in cap pentru multi dintre noi, in jurul orei 12, cu blackerii de la I Divine. Au urmat cei de la Nervecell, veniti tocmai din Dubai, cu un spectacol plin de energie si care au tinut sa multumeasca publicului pentru prezenta matinala. Polonezii de la Frontside au cedat apoi scena celor de la Sworn Enemy urmati de Uneven Structure, cu o structura cu adevarat deosebita prin cei trei chitaristi posesori a cate 7 sau 8 corzi fiecare. Incet-incet, pe masura ce uriasa coada de la intrare scadea in dimensiuni, locatia a inceput sa se umple. Atmosfera s-a incins cu adevarat odata cu nemtii de la Kreator, vizibil foarte populari in randul publicului. Cei patru au deschis concertul cu Hordes Of Chaos, urmata de piese precum Warcurse, Destroy What Destroys You, Pleasure To Kill si au incheiat cu clasicul combo Tormentor / Flag Of Hate. Una dintre atractiile principale ale serii, britanicii de la Motörhead, au urcat pe scena in jurul orei 10 si, in stilul lor foarte relaxat de "We're Motörhead and we play rock 'n' roll", au oferit publicului un spectacol foarte reusit. Cum era de asteptat, au incheiat concertul cu Ace Of Spades. De mentionat strap-ul lui Phil Campbell pe care scria mare: "Welsh Wanker".

Punand parca la incercare capacitatea roacherilor de a scapa rapid de mahmureala, concertele de vineri au inceput la ora 10. Dupa descreieratii de la Excrementory Grindfuckers, care au parodiat piesa The Final Grinddown, au urmat americanii de la Cannabis Corpse, in prezenta carora gazonul a fost puternic atacat. Desi usor in afara tematicii festivalului, stilistic vorbind, publicul a avut parte de un spectacol extrem de reusit si de energic din partea celor de la The Exploited, care pareau a se distra mai mult decat cei din fata scenei. N-au lipsit replicile haioase ale lui Wattie Buchan: "This next song is for me, because it's my f***ing favorite song !" sau "This song is for me wife, because she's American ... F**K THE USA !!!". Fanii thrash-ului au avut parte de un moment de respiro in prezenta celor de la Katatonia, ca apoi spiritele sa se incinga din nou pe riff-urile celor de la Exodus. In jurul orei 10, au urcat pe scena si norvegienii de la Satyricon din playlist-ul carora n-au lipsit King si Fuel For Hatred.

Din motive organizatorice, pentru noi ultima zi a festivalului a inceput abia cu industriasii de la Genitorturers. Nefiind mare fan al genului sau al formatiei, o sa ma incred in parerea colegului meu si anume, ca trupa a cantat extrem de bine si ca de la costumatii pana la prezenta scenica, concertul a fost unul foarte reusit. Ca o mica paranteza, pe durata concertului, unul dintre fanii formatiei, vizibil pierdut in spatiu molfaia cu o pofta contagioasa o bucata din siretul unui papuc, dand fericit din plete. Aparent, ocazionala gura de bere intregea ciudata experienta gastronomica. Dupa americanii de la Blood For Blood, polonezii de la Vader au urcat pe scena si au adus cu ei, pe langa arsenalul propriu si doua cover-uri: Black Sabbath si Raining Blood. Cu o atitudine si o infatisare foarte colorata, au urcat pe scena si simpaticii finlandezi de la Turisas, care au tinut sa mentioneze: "We know we're a little gay for this festival but we feel welcomed here !". Probabil cea mai asteptata trupa a serii, Sepultura, a urcat pe scena pe intro-ul de la Arise, urmata de piesa propriu-zisa, aruncand pur si simplu publicul in aer. A urmat o serie intreaga de piese vechi precum Refuse / Resist, Territory sau Ratamahatta precum si cateva piese de pe ultimul album. Desi nu foarte activ pe scena, Derrick Green a compensat prin prezenta sa amenintatoare, purtand cu succes publicul prin intregul concert pana la ultima piesa - Roots.

Pe scurt, Brutal Assault 2011 a insemnat 79 de trupe si 55 de ore de muzica in 4 zile, fiind de altfel cel mai mare festival de metale din Europa Centrala. In masura in care cantitatea de muzica nu vi se pare coplesitoare va recomand cu caldura sa stati cu ochii pe editia de anul viitor.

Gabi Nagy

Foto BRUTAL ASSAULT 2011
(de Alex Cojocaru)