Billy Idol - "Hot in Bucharest Tonight"
Events
10 iulie 2006

Pret: 120 - 150 RON

Daca acum vreo 10 ani "Billy Idol – capitol incheiat in istoria rockului" parea un lucru cert, ultimul album al Idolului si prezenta sa pe scena Arenelor Romane in 10 iulie la Bucuresti ne demonstreaza intocmai contrariul. Idolul e in mare forma si in ciuda celor 50 de ani (!) este tot copilul rebel pe care il stiam. Ultimul album al sau, Devil’s Playground, a fost prezentat alaturi de marile hituri cu semnatura "Billy Idol" in cadrul turneului care a facut o oprire intr-o seara de vara si in Bucuresti.
La fata locului un public eterogen cam linistit la inceput. La ora 19.30 cei care aveau rolul de a incalzi atmosfera si de a "omogeniza” multimea spre un scop "muzical” comun (numit Billy "Fucking" Idol) au fost cei de la ZOB.

ZOB © rockXpress.ro

Binecunoscuti pe scena rock/pop-rock romaneasca au trezit spiritele incet-incet cu melodii cunoscute, adunand oamenii in fata scenei pe final. Bine alesi pentru deschiderea unui concert al lui Billy Idol, ne-au incatat si apoi au lasat loc sosirii unui Idol care nu era numai al publicului ci si al lor.
Billy Idol a sosit pe scena intr-o formula, s-ar zice, de "aur”-  alaturi de mari muzicieni si in acelasi timp buni prieteni (nu e intamplatoare aceasta mentiune, pentru ca a canta alaturi de prietenii tai muzicieni are un cu totul alt efect decat simpla cantare alaturi de oricare alti mari muzicieni, iar efectul e vizibil in public si da o alta savoare show-ului).

BILLY IDOL © rockXpress.ro

I-am avut pe scena pe Steve Stevens la chitara,  pe Brian Tichy la tobe, Derek Sherinian la clape si Stephen McGrath la bass & backing vocals -  toti cunoscuti pe scena rock prin colaborarile avute cu mari nume ale genului. Inceputul show-ului a aruncat in euforie o buna parte din publicul numeros (la cei de pe  scaune a ajuns sunetul o melodie mai tarziu ;). Un public de nota 10 pe care greu l-ai fi ghicit asa energic la intrarea in Arene, acum fredona si aplauda aproape fara incetare pe acordurile hiturilor Idolului sau in timpul solo-urilor magice de  chitara  ale lui Stevens. Partea feminina a publicului a fost deosebit de receptiva, pareau ca si-ar fi luat toate acea "licence for love” (mentionata in Rebel Yell) iar Billy a fost foarte comunicativ cu publicul la randul lui. Se putea descifra pe un banner plin de mesaje tinut de cateva fete si un "We luv you Billy”. Da… asa e.

BILLY IDOL © rockXpress.ro

Melodiile cunoscute ale rockerului au rasunat in incinta Arenelor trezind tipete si urale constant in randul publicului: Flesh For Fantasy, Dancing with Myself, White Wedding, Sweet Sixteen, Eyes Without A Face, To Be A Lover, Touch My Love, Rebel Yell etc.  De-a dreptul extaziata a fost multimea la coverul Van Halen - Jump -antrenandu-se in sarituri in masa, asta dupa ce a dansat pe alt cover interpretat excelent in maniera mai rock - In the Summertime – hitul mai vechi al celor de la Mungo Jerry. A fost si LA Woman (cover dupa The Doors) dar si o melodie in forta din vremurile Generation X – Ready Steady Go. Piesele de pe noul album ne-au adus un plus de viteza si ritm, cu un sound un pic mai agresiv decat ceea ce stiam ca fiind muzica Billy Idol in anii ’80. Un album care completeaza perfect muzica rokerului si foarte bine primit de catre publicul roman.
Finalul a fost incendiar: pe o deviere de la linia melodiei Mony Mony, toti membrii trupei au lasat instrumentele lor si au preluat fiecare cate o chitara lansandu-se intr-un duel solistic cum mai rar intalnesti la un concert rock obisnuit. In acest timp la tobe a preluat stafeta un membru al staffului.

BILLY IDOL © rockXpress.ro

In concluzie: sa nu pierdeti un concert Billy Idol atunci cand veti mai avea ocazia. Si daca nu ajungeti, macar sa pastrati un "rebel yell” la indemana pentru momente deosebite;)

Puncte forte: Billy (in maaare forma), trupa  si staff-ul, playlist-ul, sunetul, publicul si atmosfera, organizarea.