18 mai 2007

Pret:
67 lei - pana in 10 mai 2007
80 lei - intre 11 - 18 mai 2007

Parteneri
24 FUN, City FM, Oblique, Atomic, medialook.ro, Heavy Metal Magazine, sign, rockxpress.ro, Maximum Rock Magazin, Metalhead, Metalact, another.ro

Lunga a fost asteptarea ani la rand si lung a fost ecoul cantecului bardului dupa concert…. in urechile unui public mai putin numeros decat asteptarile, dar care a creat o atmosfera frumoasa si a facut o primire calduroasa pe masura asteptarilor trupei Blind Guardian, aflati pentru prima oara in Romania. O trupa mult dorita, urmarita si asteptata, care de la primele acorduri au animat Arenele Romane bucurestene, o trupa care inca mai are multe de spus si continua sa ne incante cu un power metal de calitate.
Ramane regretul ca mai multi oameni nu au fost acolo sa asiste la asa eveniment. A fost un concert accesibil din multe puncte de vedere, dar poate aglomerarea de concerte din aceasta perioada a determinat publicul sa fie mai selectiv. Lucru destul de cert insa, fanii adevarati nu au pierdut acest concert. Din pacate cei care au lipsit nu au avut sansa sa devina fani.

Trooper © rockXpress.ro

In conditii bune de sunet si mai putin bune de vreme (neprevazute putem spune), cei care au deschis concertul au fost Trooper. Bine alesi pentru acest concert, cu un show excelent de deschidere cum mai rar am vazut in ultima vreme, desi ghinionul abatut asupra arenelor intr-un nor suparat ar fi putut sa mai ia din farmecul prestatiei daca e sa ne gandim ca intreg publicul putea fugi care incotro si sa revina cu mai mult curaj la  concertul headlinerului. Dar sunt si unii rockeri care merita tot respectul, ca niste adevarati luptatori in lupta cu intemperiile au ramas langa “trooperi” si au dovedit fidelitate fata de trupa si de muzica lor.

Trooper © rockXpress.ro

Uzi leoarca dar nepasatori, au sfidat vremea (si cred ca tot ei au alungat si ploaia cu asa atitutine rock) si au dat o mica lectie celor ascunsi fie din motive tehnice, fie din motive individuale care mai de care. Ploaia rece s-a incheiat o data cu recitalul Trooper iar publicul a  continuat asteptarea cu infrigurare la propriu si figurat. Se crease deja o atmosfera racoroasa, usor “nordica” parca, in ton cu temele muzicale evocate in acest concert.

Trooper © rockXpress.ro

Aveam sa facem cu toti cunostinta dupa aceea cu o trupa bine inchegata, profesionista si incantata sa se afle pe scena Arenelor, care a inceput cantarea, poate un pic ironic, cu Into the Storm, in fata publicului dezlantuit mai ceva ca anteriorul nor suparat pe acest concert. Ma asteptam poate la ceva mai exploziv sau mai bombastic, dar am inteles mai tarziu ca nu era o nevoie reala. Blind Guardian isi gasesc sunetul potrivit si puterea de comunicare si fara orchestratii pretentioase ca pe unele albume inregistrate.

BLIND GUARDIAN © rockXpress.ro

Un show energic, in forta, cu un sunet foarte bun, in care s-au remarcat chitarile, claritatea corurilor la unison dar si vocea puternica si abila in diverse registre a vocalului Hansi Kursch; acesta din urma s-a dovedit foarte comunicativ si fara ajutorul notelor muzicale, dar si perseverent in a vorbi romaneste pentru publicul de aici. In acelasi timp Hansi ramane un povestitor captivant, un scald adevarat care transforma o noapte intr-un mit, precum spun versurile Skalds and Shadows.

BLIND GUARDIAN © rockXpress.ro

Playlistul ales de trupa a curs frumos imbinand piese reprezentative si de obicei asteptate de public cu  unele aparitii noi de pe A Twist in The Myth. M-a bucurat foarte mult prezenta in playlist a mai vechii Ashes to Ashes, pe care la inceput nu ma asteptam sa o aud. Publicul a inganat incontinuu melodiile Blind Guardian. O reactie frumoasa au avut  piese ca Valhalla, Welcome to Dying, Nightfall, si la final pe previzibilul Bard’s Song dar si pe Mirror Mirror, o piesa la fel de dorita. Nefolositor pentru unii (zisera ei) ca au primit la inceperea show-ului versurile printate ale Bard’s Song (In the Forest), nu e sigur cata nevoie era de ele, personal nu am vazut pe nimeni folosindu-se de foita din maini. Mainile erau ocupate sa se arate intru totul celor de pe scena iar glasurile au rasunat puternic pe versurile deja cunoscute ale melodie.

BLIND GUARDIAN © rockXpress.ro

A devenit obisnuita pentru trupa incheierea concertelor la unison cu publicul pe Bard’s Song, ar fi fost intr-adevar nepotrivit ca romanii sa faca nota discordanta. Aceasta cantare de final vine ca o incununare a unui concert reusit, sau, dupa unele pareri ale fanilor din alte tari, poate salva un concert nu tocmai foarte reusit. Ca o parere aproape unanima, de data aceasta melodia cu pricina a fost concluzia unui concert reusit de la prima nota pana la ultima aclamatie din public. Concluzionez si ca totusi nu e nevoie de un public numeros pentru reteta concertului perfect. Poate e mai mare si mai personala apropierea care se creeaza pe axa scena-public, poate ca selectivitatea publicului da un plus, in final, calitatii concertului ales.

anca@rockxpress.ro