A fost FILTH FEST Tour si in Romania
Promusic Prod., KRUDD Promotion & Booking, Maximum Rock Magazin
Sala Sporturilor Cluj-Napoca
23 aprilie 2009, ora 19.00

85 - 110 lei

CRADLE OF FILTH [Anglia], MOONSPELL [Portugalia], TURISAS [Finlanda], DEATH SHAPE FIGURE [Finlanda]

Una dintre vestile muzicale extrem de placute pe care le-am avut anul acesta a fost anuntul ca Moonspell si Cradle of Filth vor concerta la Cluj. Pe Moonspell cel putin, doream sa-i vad de pe vremea cand ma delectam cu albumul Sin; o placere oarecum vinovata, avand in vedere cat de criticat a fost de fanii “vechi”.

Pe langa headlinerii evidenti, au mai cantat Dead Shape Figure si Turisas. Dead Shape Figure, prestand un thrash metal (?!) daca e sa ma iau dupa Wikipedia, nu prea au atras lumea. Majoritatea populatiei prezente statea pe coridoarele salii la o bere si/ sau o discutie cu amicii. Racnetele care se auzeau dinauntru se pare ca au avut darul sa descurajeze lumea :) .

La Turisas am avut parte de o surpriza. Eu unul stiam de formatie doar de pe afisele unor festivale si nu aveam nici un fel de asteptari din partea lor. Spectacolul oferit a fost unul foarte reusit, atat muzical, printr-un folk metal placut scaritei si nicovalei, cat si vizual, garderoba in stil viking fiind punctul forte la acest capitol. Finalul a fost putin ciudat, Rasputin e o piesa la care nu prea te astepti de la o formatie metal; mie personal mi s-a parut in plus piesa, publicul in schimb a reactionat foarte bine.

Turisas © maximum rock

Moonspell... Un singur cuvant, insa unul cu o puternica rezonanta pentru mine. Alma Mater e una dintre piesele care reuseste sa-mi provoace o reactie emotionala de fiecare data cand o ascult. A fost cantata la primul bis si... orice as fi avut ceva rau de spus despre prestatia oferita a disparut in neant odata cu versurile piesei. Baritonul lui Ribeiro, instrumentatia perfecta, pana si luminile pe care de obicei nu le observ au construit un concert care a reusit sa fie mai mult decat suma partilor sale. Am descoperit (a n-a oara) ca despre un concert reusit se pot spune mult mai putine decat despre unul ratat. Catharsis e singurul cuvant care ar putea descrie ceea ce am simtit la final.

Moonspell © rockxpress.ro

Moonspell © maximum rock

Ceea ce a urmat a contat mai putin, Cradle of Filth (pop-starurile black metal-ului :) ) reprezentand pentru mine foarte putin cu exceptia la Bathory Area, pe langa faptul ca au o reputatie proasta cand vine vorba de concerte. Cu toate acestea, nu ma pot declara decat multumit de show, mai ales de versatilitatea vocii lui Dani care trece de la tipetele de tip black la “grohaielile” demonice cu o viteza uimitoare (pana la concert eram convins ca mai canta inca cineva pe langa el:). Show-ul a fost “onorat” si de prezenta diavolului sub forma unei papusi care a dominat scena pe cateva piese; nu se putea sa lipseasca tocmai de la un concert Cradle of Filth, nu?

Cradle of Filth © maximum rock

Cradle of Filth © rockxpress.ro

Publicul, unul foarte numeros pentru acest tip de eveniment, a fost unul destul de linistit ca vestimentatie avand in vedere formatiile prezente. In sensul ca au fost destul de putine tinute in stil gothic/ black. In schimb manifestarile au fost, ca de obicei, extraodinare din punctul de vedere al formatiilor. Un lucru la care am ridicat putin din sprancene a fost faptul ca am vazut niste copii de maxim 12 ani; nu ca ar fi un lucru rau, dar Cradle nu e o formatie pe care o consider compatibila cu o varsta atat de mica.

Trecand peste toate, ma bucura foarte mult ca si Clujul atrage incet-incet concerte ale unor nume grele din lumea metal. Felicitari sincere organizatorilor, cu mentiunea sa fie putin mai atenti la sonorizare.

HerrMess