It kicks like Editors twitch!
Teatrul de Vara Herastrau, Bucuresti
16 august 2009

85 lei

-

O seara blanda si calda de vara, ca cea de duminica, 16 august 2009, este perfecta, daca ai cativa prieteni dragi prin preajma, muzica buna si bere... numai la terasa (fiindca in interiorul teatrului onor Administratia Parcurilor din capitala a interzis cu desavarsire bauturile cu grade). Si cam asa a si fost. Pentru ca duminica seara am avut parte de un concert dark indie rock de mare clasa, mai curand de cat am fi asteptat toti cei aproximativ 1500 de fani prezenti la Teatrul de vara din Herastrau.
Editors, dupa umila mea parere, se afla in prima linie a genului, intr-un peisaj muzical britanic greu de patruns din punct de vedere calitativ si concurential si asta dupa sapte ani de cantat, doua albume lansate (si devenite si discuri de platina) si multe aparitii live in Europa si America. Duminica seara, ne-au demonstrat ca alaturi de exceptionala compozitie alcatuita dintr-un melanj de emotie, melancolie, hipnoza, ambiguitate si atmosfera dark, cei patru britanici – Tom Smith (voce, chitara si pian), Chris Urbanowicz (chitara si clape), Russell Leetch (bass, clape si backin vocals) si Ed Lay (tobe si backing vocals) – se pricep de minune sa sustina si sa intretina si live toata aceasta atmosfera.

E D I T O R S © rockXpress.ro

Desi presa de specialitate i-a comparat deseori cu Interpol, Joy Division sau U2, as spune ca s-au croit atat de frumos ca o marca inregistrata, incat Editors a devenit una din cele mai importante trupe britanice ale prezentului si un nume pe care iubitorii genului nu au voie sa il rateze.
Cu un sunet absolut impecabil (pentru care am rasuflat cu totii usurati de la primele acorduri, cu ranjetul de satisfactie intins pe toata fata), cu o scena neagra, simpla, cu patru flori “psihedelice” si cu lumini multicolore, Editors au dat drumul spectacolului fara prea multe discutii, in jurul orei 21,30 (intarziere datorata domnilor de la Malev care au "binevoit" sa anuleze cursa in care trebuiau sa fie AB4 si tobarul Editors) si timp de o ora si jumatate am ascultat piese de pe cele doua albume, “The Back Room” si “An End Has a Start”, dar si de pe viitorul “In This Light And On This Evening”. Care da, suna altfel decat precedentele, mai electro si mai auster, daca se poate spune astfel. Oricum, cred ca toti cei prezenti sunt nerabdatori sa auda si noul material in intregime.

E D I T O R S © rockXpress.ro

Cat despre piesele vechi, acestea au capatat o forta neasteptata in concert, cu misiunea clara de a se insinua in mod sincer, contagios si neasteptat in sufletele celor prezenti. Exceptionala voce a lui Tom Smith pare a avea o rezonanta dintr-o alta dimensiune, iar pasiunea cu care se daruie fiecarei piese si fiecarui instrument este uriasa. Cred ca momentul culminant al showului a fost “Smokers Outside the Hospital Doors”, pentru simplul motiv ca Teatrul de vara din Herastrau parea neincapator in spatiul sonor atat de vibrant.
In doua cuvinte: foarte frumos! Publicul s-a bucurat de fiecare moment, cantand si dansand si fiind tot timpul ochi si urechi.
Multumim mult, One Event! Asteptam cu nerabdare si urmatorul concert Editors!

Vezi galeria foto: E D I T O R S la Teatrul de Vara Herastrau