15 august 2009

150 ron (cu loc); 120 ron (fără loc)
- în perioada 28 mai– 10 iulie;
180 ron (cu loc); 150 ron (fara loc)
- în perioada 11 iulie - 15 august.

-

Si acum mi se pare de necrezut ca am reusit sa vad cu ochii mei una dintre trupele dupa care am ravnit ani la rand, nedandu-mi nici cea mai mica sansa ca as putea avea asa un noroc. De la “divortul” de acum 11 ani al celor cinci FNM, orice speranta pentru un live a pierit, pana acum cateva luni, cand vestea ca da!, se poate!, e real!, e miracol!, mi-a readus bucuria si pofta pentru unul din cele mai importante concerte ale vietii.
Ar fi bine de amintit ca, in ciuda faptului ca FNM au fost intotdeauna insuficient de apreciati, ca in ciuda dimensiunii lor artistice, critica si o parte din public i-au tratat cu o perpetua ingratitudine, aceasta trupa ramane una dintre cele mai mari, mai importante, mai valoroase si mai apreciate, inclusiv de formatii uriase ca Metallica, Guns N’Roses sau Anthrax, o trupa care se scrie cu majuscule in cartea de istorie a rockului.

Voi incepe scurta mea relatare, multumindu-i lui Hefe, cel care a vrut, a riscat si a reusit sa-i avem aici pe cei cinci magnifici, care la randul lor, pe scena, i-au multumit pentru prezenta in Romania. RESPECT, HEFE!

Cu scuzele de rigoare, despre trupele din deschidere, desi multe, mai exact trei, nu pot spune nimic. Nefiind din Bucuresti am avut timp pret de o bere inainte de marele concert, pe care am… baut-o…

Am crezut mereu ca Sala Polivalenta va fi mica si neincapatoare pentru un asemenea spectacol. N-a fost asa… a fost chiar o atmosfera intima, un concert mare cu un public mic, nu mai mult de 1500 de suflete, cu o scena cu cortine din catifea rosie si cu niste domni bine, imbracati la patru ace, cu costume rozalii, flori la rever si freze cuminti, exceptand bateristul – acea categorie aparte de instrumentisti, carora li se iarta orice aberatie in materie de tinuta ;) Ai fi spus ca ai venit la un concert de muzici dulci, clasice sau jazz. Si asa am si simtit cand Mike Patton, elegant, cu bascuta, ochelari si baston, a intonat cu vocea sa superba si sexy, imnul regasirii lor, al reunirii dupa 11 ani, la fel de tineri in spirit, frumosul “Reunited”, cover al duetului Peaches & Herb.

Faith No More © rockXpress.ro

Dar nu, cu siguranta nu venisem la un concert de muzici dulci, caci imediat acesoriile vestimentare au fost lepadate si furia s-a dezlanuit: un best of FNM, asa cum fiecare dintre noi il stim sau ni-l inchipuim s-a derulat timp de o ora si jumatate, sambata seara, 15 august 2009, la Sala Polivalenta, cu un spectacol de o coloratura sonora si de descarcari energetice de neinchipuit. “From Out of  Nowhere”, “Land of Sunshine”, “Caffeine”, “Evidence”, “Just a Man”, “Surprise! You're Dead!”, “Last Cup of Sorrow”, “Easy”, “Midlife Crisis”, “Epic”, “King for a Day”, “Be Aggressive” sau “Ashes to Ashes” au curs intr-o continuu delir cu cele mai alese ingrediente: forta, nebunie, energie, gesturi exacerbate, multumiri, amenintari, furie, calm, bucurie si iar nebunie…
Cred ca la finele concertului am pus aceeasi intrebare prietenilor mei si mie, de 30 de ori: cum poate Mike Patton sa faca asa ceva cu vocea lui? Cum poate canta in asa “hal” intr-un turneu si vocea lui sa ramana una din cele mai frumoase in toata muzica rock a ultimilor ani? Nu era nevoie sa ne mai convingem ca Mike Patton are acea voce perfecta, care poate acoperi tot spectrul sonor al unei muzici extrem de bogate in tonalitate: de la cel mai diafan blues, pana la dezastruosul thrash metal. O mare si superba voce… care se produce la fel de bine si in conditii vitrege: cu microfonul in gura, cu microfonul pe dupa cap, cu fata schimonosita, cu corpul contorsionat, intr-un continuu du-te-vino fara odihna. Un showman, un clown si un entertainer de o expresivitate rar intalnita, care in ciuda varstei (41 de ani), arata mai bine acum, este sexy si la fel de nebun, ca acum 15-20 de ani. Si care a dovedit interes pentru tara noastra, aratand ca stie ce inseamna “manele” si numind-o “Romani”… ;)

Faith No More © rockXpress.ro

In ast timp, micul public agoniza cantand vers cu vers, raspunzand deselor tachinari ale lui Patton, ascultand dialogurile acestuia cu omul clapelor, Roddy Bottum, socializand la pogo sau bucurandu-se de surfing peste fratii rockeri, aruncand cu cutii de bere sau alte obiecte din dotare, dansand in draci sau topaind isterizati de genialul bass al lui Billy Gould. Indiferent de manifestare, toti cei prezenti mi-au devenit dragi de la bun inceput, pentru simplul fapt ca au venit la concertul Faith No More din Romania. Nu mi-am inchipuit nici o clipa ca un astfel de nume pe afis nu va beneficia de un public numeros si in tara noastra, luand in considerare valoarea formatiei si uriasele cifre inregistrate la concertele din Europa. Am inteles ca e vara, ca e vacanta, ca biletul a fost scump, dar… au fost FAITH NO MORE… Unde ati fost, fratii mei rockeri?

Faith No More © rockXpress.ro

Din nefericire, concertul FNM a avut si final…„Chariots Of Fire” (dupa Vangelis) si “We Care a Lot”, ca o promisiune ca cei cinci americani raman devotati muzicii si publicului castigat de-a lungul timpului. Nu a mai contat ca au lipsit “Falling to Pieces”, “The Real Thing” sau “Digging the Grave”.
Un astfel de concert mi-a deschis o pofta nebuna pentru un alt concert FNM, dar nu in sala, ci in aer liber si cu o sonorizare impecabila, de care din pacate nu ne putem bucura intr-un spatiu cum e Sala Polivalenta. Un spatiu in care tumultul sonor nu se poate desfasura in cel mai frumos mod.

Faith No More sunt: Mike Patton – voce; Billy Gould -  bass; Mike Bordin – tobe; Roddy Bottum – clape si Jon Hudson – chitara.

Declar Faith No More la Bucuresti concertul anului 2009, iar reunirea acestora evenimentul anului!
Inca o data multumiri pentru aceasta sansa, pentru faptul ca s-a fumat in afara salii, pentru organizarea buna, multumesc publicului civilizat si, pentru ca speranta moare ultima, sper… ca acesti minunati domni sa ramana reuniti…

Vezi galeria foto: FAITH NO MORE la Sala Polivalenta