Vindecarea romanilor de astenie muzicala prin note Gogol-Bordelliene
25 mai 2007
Nightlosers, Shukar Collective

-

Nume: Gogol Bordello
Prezentare: Pastile saltarete ; exista si varianta efervescenta
Compozitie: Vocal cu o doza de nebunie si o chitara in mana, basar etiopian relaxat in stilul raggae, violonist gen old rocker -motorist, acordeonist tip bufon, tobar si chitarist care asigura “spatele”,  dansatoare teatrale si incantatoare, minim un om din staff foarte rabdator,  totul cuprins in ceva armonii si ritmuri punk- rock – gypsy- balcanice – si alte influente
Actiune: rapida si inflamatoare, energizanta si recuperatoare
Se administreaza in: aproape orice situatie, bucurie, incantare, astenie,  tinerete sau batranete, plictiseala, suparare mare, oboseala, epuizare, depresie, coma, lesin, stres, dureri de orice fel sau din contra, lipsa durerilor
Efecte adverse: mici zgarieturi, deshidratare
Contraindicatii: oameni seci si neinteresati, fara voie buna
Se recomanda: administrarea in grup, incaltaminte comoda, lichide suficiente, gat rezistent la strigaturi si alte forme de comunicare asemanatoare; merge si cu bere.

Nebunieeeee…..Daca e sa definesti un show bestial si nebun cred  ca ingredientele Gogol Bordello apar in defintie, toate. Caldura de mai, o trupa incendiara, muzica de o energie greu de egalat si de multe alte trupe punk sau rock. Nu prea ar fi multe cuvinte de spus, ce a fost la Arene la concertul Gogol Bordello nu prea putea fi aflat decat daca erai acolo in multimea dezlantuita, privind la cei dezlantuiti pe scena. Incercand o descriere, se poate mentiona un cuvant ca fiind predominant: frenezie.

In deschidere Nightlosers au reusit sa faca pe unii sa danseze cu teme din muzica populara romaneasca si au distrat multimea cu diverse “lookuri” de scena amuzante, de altfel cu o atitutinde cu care si-au obisnuit publicul la concerte.

Nightlosers © rockXpress.ro

Nightlosers © rockXpress.ro

Sukar Collective isi asuma oarecum rolul de gazde, avand in vedere ca ei au avut ideea Gogol Bordello sa cante in Romania. Momentul muzical al Sukar (intr-o formula mai restransa fara unii invitati cu care ne mai incanta uneori ) a strans si mai multa lume in fata scenei dar cu stilul abordat au lasat un pic spiritele sa se mai linisteasca. Nici nu era nevoie de incalzire. Gogol Bordello nu e o trupa care urca pe scena si te incalzeste si ea la primele melodii, cei din Gogol vin pe scena si iti dau foc direct.

Sukar Collective © rockXpress.ro

Sukar Collective © rockXpress.ro

Atitudinea asta kamikaze il caracterizeaza intru totul pe solistul Eugene Hutz si apoi partial pe alti membri. El fuge pe toata scena si sare (pe membri trupei sau pe orice din calea sa), sta in patru labe, participa la elementele coregrafice ale fetelor intr-un mod mai putin artistic dar de efect, striga, foloseste in multe moduri cablul microfonului, se arunca peste public si alarmeaza jandarmii, apoi creeaza mari emotii staff-ului tehnic care il supravegheaza pe scena, iar cand e nevoie ca cineva din staff sa intervina (si intervine des, la atatea cabluri luate in picioare, chiar e nevoie)  trebuie intervenit cu  precautie sa nu fie la randul lui luat in picioare si aruncat in aer de solistul exploziv. Elementele lui ajutatoare care ajuta la combustie: “the fire bucket” (ma miram sa fi fost “water bucket”), dansatoare cu toba mare si cinele, chitara acustica si publicul lansat in sarituri, dansuri in toate felurile posibile, hore, pogo, scuturat, topaiala. Si ca lucru laudabil, publicul a cantat in cor multe dintre verusurile trupei. Piesele Start Wearing Purple si Madagascar Roumania erau deja foarte cunoscute si au declansat bomba lui Hutz in public. El canta in mai multe limbi inclusiv romana dar pune si teme diverse in discutie: Think Locally, Fuck Globally ? “ieeeeeeeee” a vrut si publicul sa “comenteze” melodia.

GOGOL BORDELLO © rockXpress.ro

Coregrafia trupei si a dansatoarelor exotice avea uneori elemente de circ iar atitutindea amintea mai degraba de punk. Energie si viteza la turatie maxima. O trupa destul de pestrita in componenta si in stiluri personale care ofera pe scena un show complet cu un sunet live neegalat de orice ai putea asculta in alta imprejurare. De fapt muzica in sine te trezea din cea mai obositoarea stare, din amorteala si din indiferenta daca o simteai la momentul respectiv, aveam impresia uneori ca si daca as avea picioarele paralizate s-ar putea intampla un miracol sa inceapa sa se miste incet incet in ritmul melodiilor.
S-a creat o stare de entuiziasm general cum personal nu am mai vazut la asa public divers si la un show cu o trupa relativ nepromovata in tara noastra.

GOGOL BORDELLO © rockXpress.ro

Iar in final, noi ramanem lati de oboseala in public, epuizati, iar ei la fel de veseli si energici pe scena (cred ca mai puteau duce inca un concert). Stupoare si admiratie. De unde atata energie si ce intretine asa ardere?! Nu prea putem tine pasul cu asa trupa:) Dar o sa aflam mai multe cand se intorc in Romania. Notati-va: 25 - 29 iulie 2007 la Festivalul Peninsula. Be there and jump!

anca@rockxpress.ro