Arene inflacarate sau In Flames la Bucuresti
Events
30 martie 2009, ora 20.00
Pret: 79 lei

L.O.S.T., Snapjaw

Continua marsul triumfal de metale grele in Romania. Luni, 30 martie, in cortul (explicatia va veni mai jos) din Arenele Romane, s-a desfasurat poate concertul "cel mai si cel mai" din aceasta stagiune de primavara. De ce afirm acest lucru? Pentru ca In Flames nu cred ca mai au nevoie de nici o prezentare, iar reactia provocata de acestia in live-uri e de necomparat. Si totusi...a venit in capitala in vizita de lucru o mare trupa suedeza de metal greu sau death melodic in traducere libera, o gasca ce a influentat decisiv istoria curentului death metal pe la jumatatea anilor '90, de numele lor legandu-se mai apoi aparitia subgenului Gothenburg Metal.

Revenind la concert, acesta s-a tinut intr-un cort instalat in spatiul din incinta Arenelor, organizatorii fiind precauti din cale afara la posibilii factori meteo perturbatori. Dupa uluiala de la intrare, putin dupa ora 20.00, primii care au urcat pe scena au fost cei de la Snapjaw (Godmode nu au mai cantat). Un recital inchegat de thrash metal, lipsa timpului si reglarea continua a sculeleor fiind principalul impediment. Dupa o scurta pauza si tot in criza de timp au fost bucurestenii de la L.O.S.T. Sunet imbunatatit, prestatie pe masura: progresiv-death de o buna calitate (peste media din Romania) si cu Razvan de la Abigail la a doua chitara. Reactia publicului a venit, firesc, in acelasi ton: aplauze indelungi, maini in aer, 2000 de oameni incantati de recital. Am mai scris de baieti si in cronica de la concertul Sepultura, o trupa care chiar merita luata in considerare. Recital restrans, dar la obiect, cu toate piesele consacrate reorchestrate pentru o chitara in plus...

L.O.S.T. © rockXpress.ro

L.O.S.T. © rockXpress.ro

L.O.S.T. © rockXpress.ro

Si facand haz de necaz, ca totul sa fie in "compesatie" cei de la In Flames au intrat pe scena cu o chitara in minus. Cu scuzele de rigoare, dar J. Stromblad petrece un sejur de neuitat la o clinica de dezalcoolizare, inlocuitorul lui fiind debarcat de pe corabie cu putin timp inainte de Bucuresti, dupa spusele lui Anders Friden. Acestea fiind zise, ce-as putea sa va povestesc despre un concert marca In Flames? Prestatie remarcabila, ritm si agresivitate muzicala, combinate cu dialogurile memorabile intre frontmanul Friden si publicul dezlantuit. Atmosfera electrizanta pentru cei aproape 3000 fani, unii inghesuiti in cort, altii preferand scaunele din arena cu vedere la scena prin intrarile din cort. S-a inceput cu Pinball Map, apoi Drifter, Colony, dar si cu un sunet in "ceata". Apoi "negura"
s-a mai risipit publicul intonand vers cu vers alaturi de trupeti, momentele de refren fiind remarcabile. Cloud Connected, Hives,  Alias,Touch Of Red, au ridicat pulsul la maxim, momentul de apogeu fiind consemnat pe Only For The Weak, cand la indemnurile "Jump, Jump!", locatia a fost zguduita din temelii.

IN FLAMES © rockXpress.ro

Dialogul Friden-fani s-a materializat mai apoi si cu un moment de circ oferit de suedez, acesta "incoronandu-se" cu un joben de bufon primit de la un fan din primul rand. Ca sa merg pe acelas cliseu, in ritm de "pantomima" melodic death, s-a continuat cu Disconnected, Come Clarity (pentru domnisoare), Quiet Place, Trigger. Valuri de mosh-pituri, oameni plutind pe brate, atmosfera de vis, dupa spusele multora o prestatie scenica mult mai dinamica in comparatie cu alte concerte sustinute de suedezi pe alte meleaguri (nu a fost cazul si la Kaliakra, vara trecuta, unde baietii au avut o evolutie la fel de convingatoare). Take This Life si My Sweet Shadow au incheiat un recital de o ora si jumatate, care s-a scurs mult, mult prea repede spre disperarea fanilor si a subsemnatului.

IN FLAMES © rockXpress.ro

Epilogul. Show de mare tinuta, cum aminteam si la inceputul cronicii, probabil concertul de gala al acestei primaveri. Respect si plecaciune in fata acestor muzicieni care ne-au alocat o parte din timpul lor ca sa ne demonstreze de ce sunt in stare, si aici as vrea sa pomenesc de Daniel Svensson - tobe, Peter Iwers - bass, Anders Friden - voce, dar mai ales de Bjorn Gellote sau omul bun la toate (intr-o perioada a fost si tobar!!), care s-a chinuit sa faca fata la "doua maini" cum se zice, tinand ritmul pentru doua chitari, in conditiile unui sunet destul de neprietenos, mai ales in prologul recitalului. In plus, daca veti accesa You Tube, la un moment dat s-ar putea sa vedeti o filmare intitulata "In Flames Live at Bucharest", semnata A. Friden, omul filmand in acest scop ostilitatile din public si circa 5000 de maini ridicate in aer, chiar cu o camera video de la un telefon primit de la fanii din primele randuri, asta drept amintire de la un show pe cinste. In rest raman doar cu regretul ca acest concert putea avea loc si in aer liber foarte bine chiar si in cazul unei nedorite ploi, vezi cazurile Blind Guardian sau Metallica, fanii credinciosi urmandu-si idolii in orice fel de conditii.
Felicitari organizatorilor si la cat mai multe concerte cu trupe de acest calibru!

Vezi galeria foto: In Flames la Arenele Romane