In Flames We Shall Trust
Phoenix Entertainment
Arenele Romane, Bucuresti
1 octombrie 2011

75 - 95 lei

Noctiferia

Daca luam o superba zi de toamna ca cea din 1 octombrie 2011, o trupa (de data asta in formula completa) care in aproape 20 de ani de existenta si-a castigat un loc fruntas in prima linie a metalului greu scandinav, cu o deschidere asigurata de o trupa slovena total necunoscuta romanilor, dar care promite a fi pitoreasca in peisajul metal-autumnatic si al carei nume iti inspira ceva "rautati" din black metal, daca peste toate astea presaram ideea de concert open-air la Arenele Romane si alungam total ideea deprimanta de cort, mai condimentam cu un album nou si controversat In Flames si cu un organizator-surpriza, Phoenix Entertainment, avem toate premisele unei seri metalice de neuitat. Lucru care pe 1 octombrie 2011 s-a intamplat intocmai.

Nu-mi explic foarte bine de ce publicul a fost atat de "subtire" pentru o seara ca aceasta. Poate ca primul concert In Flames din Romania, din 30 martie 2009, a fost atat de nereusit pentru majoritatea celor prezenti, ca nu a mai contat niciunul din toate aceste atu-uri de acum. Intr-adevar, concertul In Fames din 2009 a fost dezamagitor, insa pentru fanii genului acest lucru nu ar trebui sa conteze atat de mult, motiv pentru care sustin in continuare ca imi doresc o Romanie mai plina de chef de rock, mai metalica :)

Noctiferia au deschis seara in jurul orei 20,00. Nu-i ascultasem absolut deloc, nu stiam absolut nimic despre ei, cu exceptia catorva elemente-cheie, proaspat intiparite in minte: sunt sloveni, canta death metal (desi numele lor imi aduce a black metal sau chiar gothic) si au un album care se cheama delicios, "Slovenska Morbida". Album produs in Suedia in studioul lui Peter Tägtgren de la Hypocrisy si Pain. Suficient cat sa admit ca slovenii sunt un “must see” pentru orice iubitor de death metal.

NOCTIFERIA © rockXpress.ro

Nu mica mi-a fost mirarea sa constat ca baietii sunt de o efervescenta neasteptata, ca imbina frumosi acorduri de death metal cu industrial (si nu numai), care amintesc pe alocuri de Fear Factory de exemplu. Gianni Poposki - voce si percutie – ne-a convins ca este un showman excelent, charismatic si comunicativ, cu o voce extrem de buna, publicul intelegand rapid ca are de-a face cu o trupa care merita a se afla in playlistul unei zile obisnuite. Pacat totusi ca recitalul lor a avut de suferit din cauza sunetului...

In Flames au urcat pe scena in jurul orei 21,00, deschizand concertul din cadrul turneului de promovare a albumului "Sounds of a Playground", cu piesa care da titlul albumului. Surpriza recitalului a fost ca pentru Romania, In Flames au cantat in premiera piesa "Darker Times" de pe noul album, fanii romani fiind singurii de pana acum care au avut astfel parte de un setlist de 20 de piese.
Desi si-a schimbat look-ul, Anders Frieden nu si-a schimbat si naravul. In seara calda si colorata de 1 octombrie 2011 si-a turat motoarele la capacitate maxima si a aprins flacarile metalului scandinav in Arenele Romane, pentru publicul asteptand cuminte provocarea. Suedezii au pregatit un setlist frumos: pe langa piese de pe noul album am ascultat si piese mai putin asteptate live, precum si celebrele "Trigger", "Take This Life", "Cloud Connected",  "Colony", "The Hive", "The Quiet Place" sau "Only For The Week", datorita carora, asa cum era de asteptat, spectacolul a explodat salbatic si in public.

IN FLAMES © rockXpress.ro

Ca o recunoastere a fidelitatii publicului prezent la concert, Anders a arborat steagul Romaniei cu mesajul "In Flames". Anders a tinut in maini o micuta Romanie in flacari, cu hit-uri multasteptate si cu  micile lui dialoguri cu fanii, iar publicul mic la numar, dar mare iubitor de In Flames i-a raspuns asa cum se cuvine intr-un concert metalic de clasa. Sunetul si luminile au fost la inaltimea recitalului, iar Phoenix Entertainment s-au achitat de aceasta "datorie" fara niciun fel de probleme organizatorice, fapt pentru care le multumim si asteptam cu nerabdare Arch Enemy in ianuarie 2012. :)

Setlist:
Sounds of a Playground Fading
Deliver Us