Nordici de calitate superioara - Katatonia la Bucuresti
Events
Sala Preoteasa - Bucuresti
30 noiembrie 2007
Pret: 50 RON

Subscribe (Ungaria), Abigail (Romania)

Inca de la inceput trebuie sa marturisesc ca am ramas surprins de numarul mare de oameni stransi vineri 30 noiembrie la sala Preoteasa din Bucuresti. Motivul: concertul suedezilor de la Katatonia. O trupa ce nici prin cap nu-mi trecea ca va reusi sa adune catre 1000 de admiratori ai genului, stiind precedentele, cu trupe mult mai cunoscute ce cu greu au umplut jumatati de sali mult mai mici decat batrana arena de langa parcul Eroilor.

Trecand direct la subiect, prima trupa ce a asigurat partea de deschidere a fost Abigail. Cu Razvan in mare forma, trupa si-a promovat noul EP New Down (intr-o realizare grafica de exceptie, si nu numai...), un album ce vine in completarea celorlalte ca sound si atitudine. Un progresiive metal de buna calitate, realmente o surpriza placuta pentru cei prezenti, care au reactionat mai mult decat pozitiv. Vocea feminina parca s-a auzit putin cam in spate dar in rest totul a fost in regula pentru o trupa ce este in vizibil progres. Bravos!

Abigail © rockXpress.ro

Abigail © rockXpress.ro

Abigail © rockXpress.ro

Tot pentru promovarea unui nou album au urcat pe scena si maghiarii de la Subscribe. Este vorba de Stuck Progress to Moon. Dar nu despre asta vreau sa dezvolt subiectul, ci despre total neinspirata idee de a se  programa o astfel de trupa de hard-core intr-un astfel de concert. Cum majoritatea publicului a fost format din fani a doom-gothicului, baietii din Ungaria s-au agitat in van, au urlat, s-au aruncat pe jos, au incercat sa comunice diverse mesaje constructive, dar degeaba. Multa lume era pe-afara la un tutun (nu ca nu s-ar fi putut fuma si-n sala, chiar era o ceata mult prea deasa din cauza asta), sau priveau nepasatori la rasta boys-ii de pe scena cum dantuiau... dar cam atat. Oricum, in opinia subsemnatului, o trupa ce nu-si avea locul intr-un astfel de show, dar o gasca nebuna de legat, de un profesionalism total, care ar da clasa fara probleme tuturor trupelor de gen de pe plaiurile mioritice. Nu le mai dau numele, se stiu foarte bine care sunt, pe axa Bucuresti-Timisoara.

Subscribe © rockXpress.ro
vezi galerie foto Subscribe

Dupa o mica intarziere cauzata de schimbari de scule si cabluri, pe scena au urcat nordicii de la Katatonia. O mare surpriza. Beneficiind de un sunet exceptional in conditiile din Preoteasa (chiar asa a a fost, nu exagerez!), suedezii eu facut "praf" in sensul pozitiv al cuvantului urechile celor prezenti. Doom-dark metal de cea mai buna calitate, o adevarata trupa de "gen" de la momentul My Dying Bride, vazuta prin Romanica. Cu un vocal "nebun", Jonas Renske, baietii au rupt totul, o propaganda la cum se canta metal adevarat prin partile nordice ale continentului. Publicul a reactionat pe masura si s-a manifestat decent asa cum de altfel merita o astfel de muzica. Play-listul a fost format din melodii cam de pe toate albumele formatiei, cu precadere de pe ultimele 3 LP-uri, poate cele mai bune si inchegate materiale scoase de Katatonia.

KATATONIA © rockXpress.ro

S-au auzit la inceput Ghost of the Sun, Teargas sau My Twin, iar spre sfarsitul concertului am ramas fara replica, alaturi de cei din sala, ascultand capodopere ale genului ca For My Demons, Soil’s Song sau Evidence. La bis (era normal, fanii au reactionat cu frenezie si au chemat trupetii inapoi pe scena), s-a cantat July si Without God in completare cu Murder, asa ca sa ne para si mai rau dupa o astfel de cantare. Aproape 2 ore a durat unul din cele mai bune concerte vazute anul acesta in Romania.

KATATONIA © rockXpress.ro
vezi galerie foto KATATONIA

Poate sunt subiectiv, cu toate ca nu e cazul, nefiind unul din cei mai mari admiratori ai acestei trupe pana la momentul concertului, dar cu siguranta am devenit fan Katatonia dupa ceea ce am vazut vineri seara la Preoteasa. Nu-mi mai pasa nici ca in sala fumul de la tigari era ca o pacla deasa, nici ca o bere se lua dupa o lunga asteptare (a devenit banal sa tot spun chestia cu cele 2 dozatoare…), nici ca toaletele erau in aer liber. Sunt calm si ma pregatesc sa ascult ultimu’ Katatonia: The Great Cold Distance!