AICI ZACE UN OM DESPRE CARE NU SE ŞTIE PREA MULT
GoodNews - Zürich, Elvetia
Hallenstadion - Zürich

5 decembrie 2006

Drept sa spun, habar nu aveam ca asa ceva fusese lansat nu de mult in lumea Iron Maiden... Stateam pur si simplu inghesuit intre miile de fani elvetieni care asteptau sa isi vada idolii aparind pe scena amenajata in Hallenstadion din Zürich, cind ochii mi-au cazut pe tricoul pustiului din fata mea (va dati seama? Un pusti de 12 – 14 ani la un concert  Maiden? Hmm..) si , vorba aia, "am ramasara siderat":  un Eddie in zdrente militare tragea virtos cu un tirnacop intr-un mormint pe a carui piatra era scris:

"Benjamin Breeg

? – 1978

AICI ZACE UN OM
DESPRE CARE NU
SE STIE PREA MULT"

Da! In romaneste!! Banuiesc ca multi dintre voi veti zimbi cind veti citi aceste rinduri, dar pentru mine surpriza a fost totala!  Stiam ca "The Reincarnation of Benjamin Breeg" este primul single scos anul asta de Maiden de pe noul lor album "A matter of life and death", chiar si ascultasem cintecul si imi placuse, dar nici o idee despre povestea misterioasa tesuta de trupa in jurul lui Benjamin Breeg.. Nici macar nu mai avusesem curiozitatea, ca acum 15 ani (ehehe..) sa verific noile cover-arturi care insotesc lansarea oricarui material nou.
Dar mai bine ca a fost asa, pentru ca descoperirea textului in romaneste de pe tricoul cu pricina  m-a facut sa fiu supermotivat in ai vedea pe cei 6 titani ai heavy metalului la lucru.

IRON MAIDEN - live in Zürich

Si, dupa aproape 2 ore de concert, pot sa spun (fara a fi influentat de aceste noi mesaje pro-romanesti ale trupei ;-) ca intr-adevar Iron Maiden sint niste titani!  Asteptarea mea de 18 ani pentru a-i vedea live a fost rasplatita cu virf si indesat. Concertul pe care il vedeam cu ochii mintii pe cind ascultam "Live after Death" prin 1988 a prins viata marti seara la Zürich datorita acestor neobositi slujitori ai heavy-metalului de calitate. Bruce Dickinson a fost in forma de zile mari: voce excelenta, alergatura neintrerupta pe scena si dialog intens cu publicul, nelipsind strigatul de lupta binecunoscut: "Scream for me Zürich!!!" . Steve Harris ii tinea isonul, galopind incoace si incolo mai ceva ca la prima tinerete si lucrindu-si chitara bass cu degetele de ti se parea ca in curind o sa ramina fara ele. Adrian Smith si Dave Murray inactivi cum ii stiam, dar extrem de dedicati riffurilor sau solo-urilor pe care le executau. Simpaticul Nico Mc Brain a fost ascuns pe toata durata show-lui in spatele uriasului sau drum-kit dar a fost stilpul central (impreuna cu Harris) al sectiei ritmice. Iar Janick Gers...oauu, omul asta, in ciuda celor 49 de ani, a furat aproape tot spectacolul: se strimba la public, sarea jos de pe scena sa dea mina cu fanii, isi rotea chitara ca pe un sarpe in jurul trupului, o arunca in sus, se lua la trinta cu Eddie... Incredibil!!

IRON MAIDEN - live in Zürich

Bine, un pic de regret tot am avut, datorita faptului ca spectacolul (ca si tot turneul mondial dedicat promovarii "A matter of Life and Death" de altfel) a fost axat pe acest ultim album. Maiden au cintat toate cele 10 piese de pe album, una dupa alta, spre disperarea mea care nu il ascultasem aproape deloc, in afara de single-ul sus-mentionat. Cintece foarte bune, bine alcatuite, in stilul lor clasic din anii ’80, ...dar nu erau ceea ce voiam eu sa vad sau sa aud live (sic). Semnalul ca totul reintra in normal a fost dat de acordurile de pe “Iron Maiden” si de momentul culminant al spectacolului: un ditamai tancul a aparut pe scena rotindu-si amenintator teava catre public. cind teava a incetat sa se mai miste, turela tancului s-a deschis si un Eddie cu binoclul la ochi a inceput sa scruteze imprejurimile! Deliciu pentru fanii Maiden! De fapt toata scenografia show-ului s-a bazat pe elemente razboinice cu baricade din saci plin cu nisip, iar pe fundal au rulat bannere cu Eddie purtand mandru steagul rosu-albastru in lupte sau chiar declaratia de razboi a Angliei facuta Germaniei pe 3 septembrie 1939.... Au urmat apoi, in ordine: "Fear of the Dark", "2 Min to Midnight", "The Evil that Men do" (cu un alt Eddie urias care se plimba pe scena cu un puscoci in mina), "Hallow be thy name" si "Flight of Iccarus".

IRON MAIDEN - live in Zürich

...Si linistea apasatoare de dupa. In mine insa continua sa rasune, desi era trecut de miezul noptii: "2 minutes to midnight, to kill the unborn in the womb, midnight..."

Dan Herta & Nicolas Kapps - Elvetia