Kreator Revolution
Metal Masters
9 februarie 2009, Becker Brau Live Music Club - Bucuresti
Emergency Gate, Eluveitie, Caliban, Kreator

Luni, 9 februarie, un nou eveniment exploziv la Bucuresti, sau revolutia Kreator continua. Este pentru a 4 oara cand ii vad live pe Mille & co, si nu stiu daca o sa ma satur vreodata de ritmurile teutonice thrash ale baietilor din Essen. De data aceasta trupa a vizitat Romania cu ocazia lansarii noului album "Hordes Of Chaos", motiv de a se pune de-un concert la Becker Brau Live Music Club situat pe gingasa strada a Turturelelor! Inca de la inceput vreau sa subliniez ca nu am nimic cu organizatorii, cei de la Metal Masters (la cat mai multe concerte, baieti!), dar vreau sa mentionez ca locatia respectiva nu este propice pentru gazduirea unor evenimente metal de o asemenea amploare. In plus, bodyguarzii din dotare au reusit sa enerveze pe toata lumea, de la fanii din fata scenei, pana la fotoreporteri sau ziaristi, prin neprofesionalismul total de care au dat  dovada. Cu alte cuvinte acesti indivizi nu sunt instruiti corespunzator pentru a face fata unor situatii de acest gen, mai ales in primele randuri, unde mosh-piturile sunt privite cu ura si nu cu intelegerea cuvenita unor concerte de metal. Revenind la concertul propriu zis, dupa o asteptare de circa 30 de minute am reusit cu greu sa intru in club cand pe scena destul de jos amplasata cat sa nu vezi nimic daca stateai in spate sau nu te ajuta inaltimea, se produceau cei de la Emergency Gate (trebuie mentionat faptul ca 2 trupe din Romania in speta Taine si Snapjaw au fost taiate de pe afisul concertului cu cateva ore inainte de start, din motive de lipsa timp). Pe scena, confratii celor de la Kreator au asigurat un "open act" in forta, demn de o trupa ce se respecta in ciuda tineretii membrilor. Un melaj ciudat de power si  metal-core cu voce cand normala cand grow, dar de buna calitate, trupetii prezentand si piese de pe noul album Rewake.

Dupa pauza de tigara si de baut bere la pahar de 300 ml la 7 lei,(sic!), pe scena au urcat elvetienii de la Eluveitie. O trupa despre care auzisem numai de bine de la diversi oameni care-i vazusera pe la diverse festuri sau chiar in Romania, anul trecut in dulcele targ al Iasului. O imbinare moderna de Jethro Tull cu death metal, sau folk metal, cu omul  de la voce prestand si la flaut, in timp ce doua tinere domnisoare cu viole au facut o mica demonstratie feminina de dat din pleata la foc continuu.

Eluveitie © rockXpress.ro

Sincer am ramas placut impresionat, concertul  fiind apreciat cum se cuvine (sunetul pe voce un pic cam slab), de publicul ce umpluse deja pana la refuz sala. Au fost piese si de pe Spirit si de pe Slania, hitul Inis Mona facand valuri de simpatie. Dupa 45 de minute traite la intesitate maxima de catre toti cei prezenti, tinerii muzicieni s-au retras promitand ca se vor intoarce cat de curand.

Dupa o alta scurta pauza de tras fum in piept si de baut bere "ieftina" am revenit pentru showul celor de la Caliban. Baietii au bagat inca de la inceput spaima in bodyguarzii din fata scenei prin indemnurile repetate la "wall of death". Metal-core din toti rarunchii, vocalul cu o frizura ciudata de brit-pop, plus ochii vopsiti in maniera emo sau HIM, aranjand chiar la o bucata de vreme fanii pentru un wall of death cat mai convingator.

Caliban © rockXpress.ro

Cu toate ca nu sunt un mare admirator al genului trebuie sa marturisesc adevarul: Caliban sunt o piesa de rezistenta in peisajul metal-core, de aici si mirarea mea la numarul totusi mic de iubitori ai genului veniti la concert. Despre melodiile cantate nu stiu mare lucru asa ca las pe cei ce au fost la concert sa-si dea cu parerea.

Pauza si discutii cu amicii, daca Kreatorii vor "baga" ca la Sibiu anul trecut. Ei bine, va pot spune ca da. Spre deosebire de Sepultura care traiesc 2 epoci diferite cea cu Max si after Max si unde se vede din compozitii o lipsa de idei acuta si monotona chiar, la Kreator nu se poate vorbi de asa ceva. Dupa aproape 30 de ani, linia melodica a ramas la fel, poate doar albumul Endorama sa fi iesit nitel din decor. Ultimul, Hordes Of Chaos, este imbinarea fortei cu maturitatea unei trupe ramase fidele unei idei: Thrash Metal Or Nothing.

KREATOR © rockXpress.ro

Recitalul a inceput cu piesa ce da numele albumului, publicul fiind in delir. In jur de 1000 de oameni stransi in jurul unei formatii, in jurul unui ideal. Mosh-pit in toate directiile, descarcarea energiilor fiind la capacitate maxima. Extreme Aggression,  Destroy What Destroy si Amok Run de pe "ultimul" si Mille a inceput comunicarea sa fenomenala cu fanii. Enemy Of God, despre credinta in diverse religii absurde sau in Satan, in timp ce pe panoul de deasupra scenei erau proiectate imagini infricosatoare cu cranii si jocuri de cuvinte devastatoare. Au urmat Voices Of The Dead, Pleasure To Kill, People Of The Lie, Coma Of Souls, Violent Revolution. Mille a cerut scuze fanilor pentru conditiile existente si a decretat "Kreator respect you Roumanien". In delirul general s-au auzit apoi, Terrible Certainty (super piesa, pacat ca a picat sunetul la microfonul de voce) si Betrayer iar "panoul de onoare" oferea imagini cu videoclipurile melodiilor.

KREATOR © rockXpress.ro

Dupa ceva mai mult de o ora cei 4 muzicieni pe care ii mai numesc o data: Christian Giesler - bass, Sami Sirnio - chitara, Ventor - tobe, voce si Mille Petrozza - voce, chitara, au parasit scena. Si cum toate show-urile Kreator nu se pot termina fara Flag Of Hate si Tormentor, teutonii au revenit pentru a ne servi desertul, si pentru a mai demonstra ca raman o trupa etalon a fenomenului Thrash Metal, la care as merge la concert in fiecare zi daca s-ar putea.

In incheiere despre organizatorii de la Metal Masters, sper sa o tina tot in evenimente de genul asta, dar in locatii potrivite pentru concerte de o asemenea anvergura cu scene cat  mai vizibile daca se poate, si cu bodyguarzi instruiti corespunzator, asemeni celor de la manifestarile rock de peste granite.

Vezi galeria foto: THRASH MASTERS - I (Kreator, Caliban, Eluveitie)