Orange, One Event, Livada
Stadionul "Arcul de Triumf" - Bucuresti
6 octombrie 2007

65 lei - sector A
45 lei - sector B

Brett Anderson

La un Best Live European Act obtinut in Marea Britanie pleci cu mari asteptari. Nu prea ai ocazia sa vezi asa ceva pe plaiuri mioritice. Nu mai conteaza ca trebuie sa astepti pentru asta o ora si ceva la o coada de tip '89 (e vorba de an nu de vreo pozitie noua). Stadionul mic, dar cochet, are intrari pe masura: mici si cochete... Nu cred ca a fost supus vreodata la asa o presiune la vreun meci international de rugby. Iar blocarea surprinzatoare pentru vreo 20 de minute a intrarii de catre managementul englezilor a facut ca asteptarea sa fie si mai apasatoare. O data insa intrat, cu accesul corespunzator la bere, nu faci altceva decat sa astepti linistit (sau nu) intrarea pe scena a celor pentru care ai venit. Inainte, insa, rolul de "incalzitor" a revenit de data aceasta domnului Brett Anderson si colegilor sai de scena. Nu, nu e vorba de Suede, desi in reportoriu s-au putut auzi cateva piese din perioada cand trupa cu acelasi nume era considerata de presa insulara drept cea mai buna trupa britanica (discutabil, imi permit sa spun).

Brett Anderson © rockXpress.ro

Surprinzator, Anderson (insotit de o trupa de instrumentisti valorosi) a avut priza la public si aici, la Bucuresti. Si nu numai in randul romanilor, ci si a unui grup numeros de bulgaroaice asezate strategic in primele randuri. Potrivita alegere, oricum, pentru deschidere mai ales datorita stilului oarecum asemanator cu ce avea sa urmeze...

Brett Anderson © rockXpress.ro

Cu numai un minut intarziere fata de ce se anuntase initial, au intrat Muse. Cei trei, acompaniati discret de un clapar aflat undeva inspre spatele scenei, au facut sa explodeze atmosfera de la primele acorduri din Knights of Cydonia. Ma asteptam sa vad pe uriasele ecrane folosite pentru proiectii, celebra Dacie autohtona folosita in videoclip, dar nu a fost sa fie... In schimb tot concertul a fost plin de desene psihedelice prezente pe aceleasi ecrane.

MUSE © rockXpress.ro

Din acest punct de vedere a semanat ca impact vizual cu un alt concert deosebit: Laibach (coincidenta sau nu, ambele evenimente au fost produse de One Event). Nici nu stiai unde sa iti arunci ochii: la domnii care prestau in fata ta, sau in spatele lor la ce transmiteau prin grafica, completand astfel perfect actul artistic. Totul este bine pus la punct si ca de obicei detaliile fac diferenta fata de un concert obisnuit rock.

MUSE © rockXpress.ro

Playlist-ul a fost conform asteptarilor un periplu prin cele patru albume, cu reamrcabile puncte de succes maxim la public (cazul binecunoscutelor Feel Good, Time is Running Out sau Starlight, moment in care mi-am dat seama ca publicul chiar stie sa tina un ritm ca lumea...:). Pentru bis nimic nu se potrivea mai bine fata de alegerea facuta: Plug In Baby si Stockholm Syndrom. Iar totul s-a intamplat pe un sunet ireprosabil, dovedind ca trupa are parte si de o echipa tehnica pe masura a ce se intampla pe scena.

MUSE © rockXpress.ro

Live iti dai mai usor seama de influentele avute de Rage Against The Machine sau Prince asupra lui Bellamy, cel putin in intro-urile sau sfarsiturile de piesa, usor diferite fata de ce gasim pe inregistrari. Solo-urile de chitara nervoase alternate cu momentele de lirism absolut pe pian, vocea si modul de interpretare fac din Bellamy unul din marii artisti ai muzicii rock contemporane, iar cei 10.000 de oameni prezenti au apreciat din plin performanta acestuia. Ireprosabila si prestatia "ritmicilor" Dominic Howard (tobe) si Chris Wolstenholme (bass).

MUSE © rockXpress.ro

Speram numai ca promisiunea de a reveni facuta la final sa nu fie numai un act diplomatic britanic...
Inchei cu un citat dintr-un prieten prezent la concert: "parca am fost la un film SF". Nimic mai adevarat!