Alco - cronica  (..."Intentie de interviuri" la Obituary in Elvetia)

- Oaauuu... 16 ani!! Asta-i beton, baiete!!..
- Aaaahhh...da.. stai. Ce!? ...Give me five!... Cum ii merge lui Allen (West) ??
- Tine aici autograful prietene…   Cuum? Ce zici?  Allen...da am vorbit ieri cu el cind a iesit de la pirnaie..
- Deja!? Pai parca era in februarie vorba sa iasa...  (Scheisse! Nicolas, nu mai impinge!!)
- Da, tata...februarie… Stai frate, in ce luna sintem?....."

Death Metal!! Obituary!
Ce putea fi mai atractiv decit atit intr-o friguroasa seara de iarna pentru cei mai inraiti si extremisti metalisti de la cotul Rinului?  Deoarece aici, in Clubul Z 7 din Pratteln, Basel, a ajuns in seara de 31 ianuarie turneul european de promovare al ultimului album (Executioner’s Return) al celor de la Obituary avindu-i in deschidere pe veteranii Holy Moses.

"...scrisnet de sticla pisata sub talpi... sughituri si hohote.. tuse seaca
- Ralph.. Un show extraordinar in seara asta... Esti un chitar...
- Hahahaha!! Hai noroc!!! Fain, tata!!! Hihihi!! FRRRAAAANNNKKK!!!!"

Concertul se anunta extraordinar, ultimile cronici citite laudindu-i unanim pe baietii din Florida pentru forma deosebita in care se aflau de la inceputul turneului incoace. De asemenea, cum “The New Machine of Lichtenstein” de Holy Moses e unul din albumele mele culte de thrash metal, voiam sa imi vad indeplinita o mai veche dorinta de a mea de a-i vedea live pe Sabina Classen & Co.
In conditii obisnuite pentru elvetieni, de sonorizare si punctualitate desavirsite, Holy Moses au urcat pe scena la 20:00 (dupa cum era anuntat!) si au sustinut un recital de 45 de minute plin de dinamicitate si interactivitate cu publicul.

HOLY MOSES © rockXpress.ro

Desi a anuntat, scuzindu-se cumva, ca e sîcîita de o gripa, Sabina Classen nu si-a menajat deloc vocea, “growl”-ul ei fiind la inaltimea pieselor care au consacrat-o in tinerete : “Summer Kills”, “Near Dark”, “Panic”, “Rest in Pain”.  Un moment extrem de placut a fost finalul recitalului cind, la dorintele Sabinei ca cineva sa îi aduca whiskey-ul necesar “intretinerii corzilor vocale”, nimeni altul decit Schmier de la Destruction a aparut pe scena si impreuna au interpretat o varianta “à la Jack Daniels” a cintecelului de pahar iubit de fanii Holy Moses (si nu numai) “Too drunk to Fuck”.

HOLY MOSES © rockXpress.ro

"- Frank Watkins!  O legenda vie a Death Metal-ului din Florida!
- Mmmhhh..
- Felicitari pentru show! Stii, cind aveam 16 ani si am ascultat prima oara Obituary, nu mi-a venit sa cred..
- Ce nu ti-a venit sa crezi?
- Ca asemenea muzica venea dintr-un loc ca Florida! Stii, in Europa, Florida era
pe-atunci  Miami Beach, Don Johnson…
- Bleaahh!  Asta-i rahat, omule! Cine da doi bani pe timpeniile alea?!...
- Tocmai! Si...
- RAAALLLPPHHH!! Unde te duci? Las-o pe Sabina... Hey, Baby!!"

OBITUARY © rockXpress.ro

“UUUĂĂĂĂIIIIIIRRRRRRRLLEEEEEUUUUUUUÎÎÎîîîîîaaaaa ! ! ! ! “   Recunoasteti? Desigur.. cine altcineva decit John Tardy cu faimosul sau urlet  trade-mark Obituary!!  Pacat ca nu exista modalitati sa va fac sa simtiti mai bine fiorii care te trec cind auzi asa ceva pe viu! Instantaneu am realizat ca, pe linga bungy jumping, roller coastere de ultima generatie sau cursa cu tauri la Pamplona, un deathgrowl John Tardy live trebuie neaparat sa faca parte din colectia oricarui amator de senzatii tari.

OBITUARY © rockXpress.ro

Din primul pina in ultimul minut din cele nouazeci cit a durat recitalul lui John Tardy (voce), Trevor Peres (chitara), Ralph Santolla (chitara), Frank Watkins (bass) si Donald Tardy (tobe) forta si puterea de fascinatie a death metalului de cea mai pura sorginte  au dominat deplin publicul din Z7.  Un public foarte eterogen de altfel: pustime cu tricouri “Dimmu Borgir” sau “Children of Bodom” amestecata cu tot felul de reprezentanti ai intervalului de virsta 30 - 50 de ani...

OBITUARY © rockXpress.ro

"– Nicolas..hei..uite-l pe Trevor Peres! .. Trevor, ce onoare ca te intilnim!
- Da!.. Cool, man!
- Recitalul vostru a fost excelent! Cum...
- Exact!! Hai noroc, baieti! Elvetia e super..
- Da... poti sa-mi zici... e adevarat ca veniti la vara la Gods of Metal in Italia?
- Păăii... intreaba-l pe Frank, el e tatic in afaceri!!
- ??!!... "

"Please join us in our evil wayssss ..aaarrrggghhhh!” a introdus John piesa “Evil Ways” de pe excelentul “Executioner’s Return”, singura introducere in care am reusit sa descifrez numele piesei, restul ghicindu-le dupa riff-uri mai mult. Repertoriul a fost foarte complet, acoperind toate cele sapte albume ale formatiei. Nu au lipsit  desigur piesele  clasice precum “Chopped in half” , “Turned inside out”, “Godly beings”, “Corrosive”, “Don’t care” sau “Slowly we rot”.

OBITUARY © rockXpress.ro

Fiind in Elvetia si avind precedentul Sabina Clasen-Schmier cu o ora inainte, am sperat in secret ca poate o minune se va intimpla si Gabriel Fischer va urca pe scena alaturi de John Tardy pentru un duet de neuitat pe “Circle of the Tyrants”. Dar nu a fost sa fie…nici Fischer…nici Circle of the Tyrants.  In schimb o surpriza excelenta  a fost chitaristul Ralph Santolla, inlocuitorul lui Allen West (inchis anul trecut pe motive de.. alcoolism la volan:) o viteza si o precizie uluitoare in executarea atit a pieselor proprii de pe ultimul album cit si a celor vechi apartinind lui West sau James Murphy.

OBITUARY © rockXpress.ro

"Schmier si Ralph fac un bruderschaft germano-american (Jack Daniels si Heineken) sub privirele amuzate ale Sabinei si ale lui Frank Watkins..
-