Sfarsitul unei asteptari de 40 de ani - cronica concertului Rolling Stones la Bucuresti
Vodafone, Events
Stadion "Lia Manoliu" - Bucuresti
17 iulie 2007

- 87 RON, 97 RON, 137 RON, 167 RON, 197 RON
- VIP: 797 RON

17.07.2007. O zi care a intrat cu siguranta in inimile ascultatorilor de muzica valoroasa de la 15 la 70 de ani din Romania. Legendara trupa britanica The Rolling Stones a concertat pentru prima data in tara, pe stadionul “Lia Manoliu” din Bucuresti. Oare ce cadou mai minunat puteam primi, asa in plina vara mult prea caniculara? Un show care a adus la cea mai mare arena din capitala, lume pestrita din mai multe parti ale globului (am auzit bulgara, sarba, rusa, germana, engleza, dar am si vazut tot felul de asiatici...), semn ca Romania intra incet dar sigur in randul tarilor civilizate.

Deschiderea grandiosului concert a revenit baietilor de la Iris, in semn de recunostinta pentru intreaga lor cariera . Din pacate, ora mult prea “matinala” pentru un eveniment de acest gen (18.00) a facut ca  foarte putina lume sa fie prezenta pe stadion (inclusiv subsemnatul), multi preferand sa stea la umbra teraselor din preajma sau chiar sub copacii din cadrul complexului sportiv.

Dupa Iris, au urcat pe scena cei de la The Charlatans, o trupa britanica care a aratat un brit-pop destul de inchegat, dar majoritatea celor prezenti erau inca preocupati cu hidratarea si ferirea de razele soarelui, ce inca mai dogorea.

A urmat o pauza destul de mare si o data cu trecerea timpului tensiunea si nerabdarea fanilor erau in continua crestere. Fix la 21.25, luminile s-au stins iar cei prezenti au avut impresia ca participa la turnarea unei serii din Razboiul Stelelor. Pe gigantica scena (mare cat un bloc cu 8 etaje!) si-au facut aparitia Charlie Watts, Ron Wood, Keith Richards…si Mick Jagger, evident! Start Me Up si showul putea incepe…
Buna seara Bucuresti! si Salut Romania! si-a inceput Mick Jagger recitalul de salutari in limba romana. Multimea a luat foc! Let’s Spend The Night Together, urmata de Rough Justice de pe “A Bigger Bang” au electrizat efectiv publicul. Hai sa ne distram!, Cantati cu mine! Un stadion cu peste 60.000 de fani a reactionat pe masura. Au urmat Midnight Rambler si Tumbling Dice.

The ROLLING STONES © rockXpress.ro

Ma bucur sa fiu aici pentru prima data a decretat Jagger in timp ce Keith Richards tragea cu nesat dint-o tigara. A urmat o preluare James Brown, I Don't Cry, ca tribut adus marelui cantaret de funk. Prezentarea celorlalti muzicieni prezenti pe scena a avut farmecul ei: Lisa Fischer (ce rochie frumoasa, dar ce pantofi ieftini, a glumit Mick in continuare in limba romana)-backing vocals, Tim Ries-saxofon, Mickael Davies-trombon, Bobby Keys-saxofon, Darryl Jones-bass si Chuck Leavell-clape.
A venit si momentul de glorie a lui Keith Richards cu You Got The Silver cantata in intregime si la voce, urmata de I Wanna Hold You.
Momentul culminant era pe cale sa se produca: o scena mobila s-a desprins si a purtat trupa in mijlocul fanilor. Miss You (o melodie dedicata primei sotii a frontmanului Stones), urmata de Satisfaction si Honky Tonk Woman au fost cantate impreuna cu publicul ce era efectiv in transa. Mii de  lumini rosii si verzi au brazdat cerul, semn ca zeii primeau tributul noptii. Sympathy For The Devil nu putea lipsi, impreuna cu soloul de chitara devastator, iar batranul Charlie Watts (poate cel mai simpatic tobar) se stergea tot mai des cu un prosop... Caldura mare sau varsta inaintata?

The ROLLING STONES © rockXpress.ro

Dintr-o data, ca la un semnal, scena a inceput sa scuipe flacari: urma Paint In Black piesa ce a fost luni de zile nr 1 in topurile de specialitate. Multumesc Bucuresti! si zeci de mii de palme au inceput sa aplaude sacadat, intorcand multumirile pentru ceea ce se intampla pe scena. Jumpin' Jack Flash si multimea a explodat din nou neobosita. Nu a lipsit nici binecunoscuta limba scoasa printre dinti, de data aceasta gonflabila si de dimensiuni uriase.
Noapte Buna la toti! si trupa s-a retras de pe scena, dar in uralele aproape isterice ale fanilor dezlantuiti a urmat un bis la care Mick Jagger a cerut ca toata lumea sa cante alaturi de el: si a fost Brown Sugar!
Dupa 2 ore cei patru rockeri batrani s-au retras de pe scena inundata de focuri de artificii si lumini multicolore! A fost mult mai mult decat obosita expresie "un spectacol de lumina si culoare". A fost unic, iar cei care nu au fost prezenti au pierdut o sansa de a vedea profesionismul pur in desfasurare, alaturi de 40 de ani de placere si bucurie de a canta pe scenele lumii.
The Rolling Stones suna si acum, dupa mai bine de 4 decenii, la fel de bine si de rock'n roll, semn ca anii au stat in loc si au vegheat ca Mick Jagger sa poata alerga dintr-o parte in alta a scenei , Charlie Watts sa fie ca un bunic la a doua tinerete, iar cei doi magi de la chitari, Keith Richards si Ron Wood sa incante cu masura talentului lor.

PS: Organizarea a fost  usor depasita de grandoarea evenimentului mai ales in interiorul arenei unde putinele corturi cu apa, bere etc. nu au facut fata afluentei de public daramat de sete, iar fluidizarea acestuia atat la intrare cat si la iesire a fost foarte anevoioasa. Dar ce importanta mai are, cand dupa cativa ani buni de asteptare ai avut ocazia sa stai la numai cativa metri de zeii rock’n’roll-ului?