Sepultura reloaded... in Bucuresti  - partea a III-a
Imiplacemie
7 februarie 2008, Sala Polivalenta - Bucuresti

87 lei

Sepultura, The Sorrow, Warganism, L.O.S.T., Krepuskul

Dupa episodul “a fi sau a nu fi la concert Samael in Bucuresti", am ajuns, in sfarsit, sambata - 7 februarie, mai pe seara, la Sala Polivalenta. Motivul? Revenirea brazilienilor de la Sepultura pe plaiurile mioritice, dupa o pauza de aproape 2 ani, cu ocazia lansarii noului material discografic "A -Lex", in cadrul primei editii a festivalului My Metal Fest.
Formalitatile de patrundere in incinta salii fiind indeplinite urgent am ajuns in mijlocul recitalului celor de la Krepuskul. O trupa tanara din Cluj infiintata in urma cu 2 ani, care nu a sunat rau deloc, asa... ca pentru inceput. Un tehno-death destul de legat, cei trei componenti multumindu-le la final celor de la L.O.S.T. pentru sprijinul si increderea acordata la inceput de drum. Au urmat ....cum era firesc L.O.S.T. plus special quest star Razvan de la Abigail. Un recital care avea sa ma loveasca frontal. Trebuie sa recunosc ca bucurestenii si-au inbunatatit constant stilul, surplusul de la chitara dat de Razvan, fiind binevenit. Un show inchegat cu un sound a la Scar Symmetry pentru cunoscatori. Astept cu nerabdare noul album. Warganism sau fostii Dies Irae au impresionat mai mult prin schimbarea directiei muzicale intr-un metal industrial cu influente death, dar parca preferam vechiul sound. Si cam atat.

The Sorrow din Austria au fost primii care au reusit sa adune lumea in mod masiv de pe holuri la concert. Mosh-pit in fata, asistenta numeroasa si activa, un metal-core in forta, pacat de sunetul care nu a fost la inaltime. O alta trupa din noua generatie, care vine in Romania sa se faca auzita si pentru promovarea noului album "Origin Of The Storm", ce va aparea in cateva zile. O gasca nebuna de care sigur veti mai auzi cat de curand. Sper sa vad cat mai multi astfel de oameni in viitor pentru ca este imbucurator sa vezi si sa crezi intr-o regenerare continuua a metalului in toate formele lui.

The Sorrow © rockXpress.ro

The Sorrow © rockXpress.ro

The Sorrow © rockXpress.ro

Dupa alte siruri de discutii la modul "imprietenire si tutun" pe holurile salii, se facuse de 10 ceasuri trecute fix, cand am reintrat la locul faptei pentru recitalul Sepultura. Alta treaba cu sunetul, alta desfasurare de forte... Nu cred ca mai e cazul sa va povestesc despre ce inseamna sau ce a insemnat Sepultura in istoria metalului. Samba thrash, acum cu mai multe influente metal-core, continua. Pacat de lipsa de inspiratie care devine cronica si la acest ultim material discografic numit "A-Lex". Paulo J. si Andreas Kisser au nevoie de ajutor de la Max Cavalera. Ce ziceti?

SEPULTURA © rockXpress.ro

Cat despre concertul in sine, prima parte a fost dedicata ultimului album si in general perioadei "after Max", fiind rulate piese si de pe "Nation", "Dante XI", sau "Roorback". Sunt nostalgic Sepultura. Motiv pentru care la jumatatea recitalului m-am dezlantuit alaturi de cei peste 1200 de fani, cand baietii ne-au luat la sentiment. Dead Embrionic Cells, Arise, Inner Self, Troops Of Doom, Into The Void (sa nu-mi vina sa cred!), Refuse-Resist, Teritorry, Mass Hypnosis au crescut si mai mult regretul, ca pe vremuri fratii Cavalera erau alaturi de Paulo si Andreas, iar bomba thrash se declansa instantaneu; nu ca nu l-as aprecia in de-ajuns si pe noul tobar J. Dolabella, chiar foarte talentat, sau, cum am mai specificat si in alta cronica, "Derrick Green este omul potrivit la locul potrivit". Si chiar as mai adauga ca aduce, asa cand te uiti la el in luminile rampei, cu "indragitul" personaj Predator:)

SEPULTURA © rockXpress.ro

Show-ul a luat sfarsit dupa 90 de minute si dupa ce la bis s-a prezentat o alta capodopera muzicala, Roots, "See you later Romania!" fiind fraza rostita cu mult aplomb de catre toti membrii formatiei.

In concluzie pot adauga: un concert reusit , intr-o locatie care ar trebui folosita mai des pentru astfel de evenimente, un public civilizat si obisnuit cu astfel de manifestari, bere rece si la preturi decente, in general o organizare buna pentru cei de la ImiPlaceMie, mai ales ca sunt la primul eveniment de acest gen. La cat mai multe!

Vezi galeria foto: Sepultura la My Metal Fest I