S(how)Fly la Bucuresti
Fundatia Phoenix
16 martie 2009, Sala Polivalenta Bucuresti, ora 20.00

Pret:
75 lei

Truda, Incite

Luni, 16 martie 2009, motiv de revenire in capitala, in speta la Sala Polivalenta. Motiv foarte intemeiat, si anume concertul Soulfly in Romania. Dupa ce in urma cu doar cateva saptamani la aceeasi locatie prestasera cei de la Sepultura a venit randul brazilienilor convertiti in americani de ceva timp, sa "riposteze" cu un concert de mare tinuta. Organizatori, cei de la Fundatia "penticostala" si "umanitara" Phoenix, numiti asa pentru simplul motiv ca oamenii au avut grija sa tina la sanatatea celor peste 2000 de enoriasi evlaviosi stransi laolalta pentru o cauza nobila, prin diverse masuri de prevenire a cancerului si cirozei, in speta prin intezicerea cu desavarsire a consumului de bauturi alcoolice si a fumatului. La mai mare! Acestea fiind zise, sa revenim la slujba, pardon, la concertul propriu-zis. Putin dupa ora 20 pe scena au urcat clujenii de la Truda ca trupa de deschidere. Beneficiind de un sunet mai mult decat slab, baietii au incercat sa ofere un recital decent dar conditiile existente au facut ca o mare parte a publicului sa fie postat prin foaierul salii sau prin diverse alte cotloane intunecoase la... socializare. Poate alta data si in conditii mai bune sper cu mai mult noroc.

Incite este, pentru cei ce nu cunosc, trupa fiului cel mare al lui Max Cavalera, Richie pe numele lui din viata de zi cu zi. Ei bine, in tot turneul acesta, misiunea de a deschide concertele Soulfly le-a revenit lor. Un thrash cu elemente hard-core in forta dar nu de cea mai buna calitate. Un recital agresiv, dar tinerii muziceni se vede ca sunt la inceput de drum, eforturile muzicale fiind rasplatite insa cu ovatii de public. Nota de trecere, dar mai e mult de munca, fiind de subliniat, in afara sunetului in continuare neclar, si ca toate piesele cantate au facut parte de pe EP-ul de debut Divided We Fail.

Dupa o pauza destul de lunga in care problema principala a fost remedierea problemelor "sunetistice", in uralele aproape isterice ale fanilor incalziti de la sticsuri, napolitane, grisine si cola, pe scena si-au facut aparitia Soulfly in frunte cu omul care conduce destinele acestei trupe, Max Cavalera. O legenda a metalului, un om pentru care muzica inseamna pasiune, stil de viata si atitudine. Un reggae-metal man al zilelor noastre care a parasit o mare formatie a vremurilor pentru a forma o alta dupa chipul si infatisarea sa. Ca sa nu mai lungim discutia un concert electrizant care a fost primit cu entuziasm de fani, indemnurile repetate la mosh-pit ale lui Max fiind ascultate cu sfintenie si inchinare de cei din primele randuri.

SOULFLY © rockXpress.ro

Playlistul a fost pe masura, nici nu se putea altfel, cuprinzand piese cam de pe toate albumele Soulfly dar si surprize marca Sepultura. Au fost Blood Fire War Hate, Troops Of Doom (cu atmosfera in crestere), Back to The Primitive, Porada, Mars, Prophecy, Arise, Refuse-Resist, Dead Embryonic Cells, Rotts Bloody Roots (deja sala era un vulcan cu mosh-pituri in valuri), Unleash, Moses. Aporximativ 90 de minute de "foc si inclestare" atat pe scena cat si in sala. Cu un bis mult cerut de public, cu un Max in rolul principal, imbracat fiind in tricoul nationalei Romaniei cu nr 2 pe spate si ordonand un Wall of Death...de control, executat ca la carte de fani si laudat intr-un interviu de dupa. Am uitat si de ultimele piese cantate Jumpdafuckup si An Eye For An Eye, dar "presiunea" a fost prea mare ca sa mai tin la socoteala. Cu putina lecitina... sa nu uit sa-i amintesc si pe ceilalti componenti Soulfly: Marc Rizzo-lead quitar, Joe Nunez-drums si Bobby Burns-bass.

SOULFLY © rockXpress.ro

Ce "ipoteza" am extras dupa acest minunat concert: la Soulfly public mai numeros decat la Sepultura, rezulta de aici ca Soulfly este peste Sepultura in acest moment, dar cele mai gustate piese de fani au fost cele din perioada... Sepultura. Concluzia o trageti voi! Despre organizare... ar mai fi de adaugat doar ca au fost si oameni care nu au mai fost primiti in sala pe motiv de aglomeratie ceea ce binenteles ca nu era conform cu realitatea si multe altele despre care nu-mi mai face placere sa mai amintesc. Sper intr-un viitor concert organizat de cei de la Fundatia Phoenix cu mult mai mult profesionalism.

Vezi galeria foto: Soulfly la Bucuresti