Therapy? – Music through a fire club
Events
Clubul Fire - Bucuresti
17aprilie 2007

Pret: 40 RON

A trecut si seara de terapie la temperaturi inalte din club Fire in Bucuresti. Conferinta de presa din ziua concertului, tinuta in prezenta membrilor trupei, avea sa anunte inca de la orele pranzului o seara  interesanta si un concert cu public numeros, poate prea numeros pentru locatia respectiva. Therapy? urmau sa sustina pe scena clubului unul din concertele din turneul de promovare a ultimului lor album "Music Through A Cheap Transistor". Ineditul a fost dat de aparitia vocalului Andy Cairns care dupa ce a traversat intreg clubul pana la locul sau in patru labe, s-a scuzat civilizat ca nu poate sa participe activ din cauza unor probleme la gat, incercand sa se menajeze in acest fel pentru ceea ce urma sa aiba loc seara.

Therapy? © rockXpress.ro

In primul rand, as fi vrut mai mult spatiu la cati oameni erau acolo si o alta locatie eventual, nu sa ma manifest in vreun fel, ci ca sa vad scena. Hai sa nu ne plangem de caldura, inghesuiala, public prea numeros pentru capacitatea salii, sau prea mult fum,  astea-s destul de “rock” in fond, pentru unii chiar obisnuinta sau placere, dar macar sa ii putem vedea pe baietii din Therapy desfasurandu-se live pe scena din Fire cred ca se merita. Si o sa ramna cu regretul ca nu i-am vazut. Exista si varianta proiectorului salvator, dar consider ca a asista la  un concert difera un pic de a urmari o proiectie in alta incapere. Cu regrete asadar, nu am vazut scena. Nu stiu cum se manifestau, nu stiu cat de incantati sau nu se aratau, nu stiu cum s-au exprimat cand si-au cantat piesele pentru publicul romanesc. Si alaturi de mine, altii care se aflau in aceeasi situatie. Si chiar au interactionat foarte mult cu publicul, dar cumva sentimentul ca eu nu fac parte din el m-a tot urmarit . Pentru unii, astea-s aspecte neimportante. Cred ca inca se mai fac dezbateri pe tema “cat de mult conteaza intr-un concert show-ul scenic al trupei vs muzica” . Pot zice insa ca … muzica salveaza de obicei, orice lipsuri mai pot fi compensate. Atata timp cat este muzica si public mai poti uita ca nu vezi cine si cum o canta atunci cand esti prezent la un concert, iar Therapy ne-au dat o lectie de buna dispozitie cu o tenta punk din cand in cand, la care se adauga umor si placerea totala de a canta.
Din unghiul in care stateam, neofertant ochiului meu in materie de show scenic al trupei, am putut insa sa ii urmaresc in showul lor propriu pe norocosii din fata scenei care si-au ocupat locul inca de cum au navalit inauntru dupa deschiderea clubului. Au avut ceva de rabdat, concertul trupei de deschidere Coma incepand mult peste ora anuntata cu o prestatie putin convingatoare si show din cate am inteles diminuat, poate si pentru ca unul din cei doi vocali era lovit de gripa si a parasit repede scena invocand temperatura de ...38 grade.

Coma © rockXpress.ro

Publicul cam nereactiv in zonele departate de scena, din pacate insa, nu am vazut nici intreg publicul ca sa ma pronunt. Stiu insa ca erau prezenti si ceva fani ai trupei - i-am auzit, caci dupa cum am spus, de data asta am lucrat aproape numai cu urechile dar nu si cu ochii.

Coma © rockXpress.ro

A urmat concertul Therapy dupa niste probe de sunet care au sporit nerabdarea in mica si densa adunare din fata scenei. La intrarea trupei, publicul a explodat intr-o miscare continua, si nu cred sa fi vazut vreunul care sa nu miste macar un pic din cap fie si pe dupa stalpi sau coloane. Irezistibili in playlistul ales si in abordarea melodiilor in ritmuri mai alerte, Therapy au incins spiritele rockerilor. Entuziasm general la ingramadeala, versuri tipate din suflet poate mai tare decat putea solistul Andy Cairns sa o faca avand in vedere starea vocii din ziua respectiva.

Therapy? © rockXpress.ro

Cu toate astea a vorbit publicului cu mai multe ocazii glumind si pe seama necunoasterii niciunui cuvant in limba romana (ba stia, a zis ‘multumesc’ probabil cand a mai prins curaj). Pe langa piese mai noi ca ‘Rain Hits Concrete’, ‘Polar Bear’ sau ‘If it Kills Me’, o mai mare reactie in public s-a vazut  la piese vechi precum ‘Stories’, ‘Die Laughing’, ‘Nowhere’, ‘Potato Junkie’, ‘Evil Elvis’, aaa, si bineinteles Diaaaane (nici nu mai stiu pe cati am auzit la anuntul concertului glumind pe tema asta “Bai, trebuie mers,… Diane! He! ” ... si primind replici de genul “Da ma’, Diane! He he! ” …devenise amuzant sa asociez Therapy cu acest nume instantaneu dar sa si inteleg de ce vor unii sa vina la concert). Si cum versurile Therapy au deseori ca trasatura repetitivitatea, totul devine foarte convenabil pentru public incat sa cante impreuna cu trupa cat mai mult.

Therapy? © rockXpress.ro

Am reusit sa il vad pe Andy dand mana cu publicul (ala norocos, din fata scenei) si sa il aud exprimandu-si incantarea fata de cum a decurs concertul si fata de reactia publicului romanesc, ca intotdeauna, foarte receptiv si bogat in reactii determinate muzical. Restul membrilor … pe numele lor Michael McKeegan si Neil Cooper… sper sa fi fost la fel de entuziasti. Din cantarea lor, cam asta reiesea.
O seara de rock cu o trupa care promite sa te faca sa te simti bine, nu stiu daca e terapie adevarata  dar daca tot ne intreaba daca vrem ceva de genul asta, ma gandeam sa raspund "da".

anca@rockxpress.ro