Marcel Avram & D&D East Entertainment
20 octombrie 2009, Sala Polivalenta Bucuresti

100 lei în perioada 17 august - 26 august
120 lei după data de 26 august
130 lei la intrare

Cri Gri

Bluesul e un gen muzical foarte ciudat. Pentru ca se poate canta oricum, cu orice fel de instrumente, sau chiar fara, in orice fel de formula de formatie, solo sau big band. Pe 20 octombrie, la sala Polivalenta, protagonistii turneului Double Down Live au facut-o in formula de trio, asa cum o fac de 40 de ani incoace. ZZTop au ajuns, in sfarsit, in Romania, sustinand un concert la Polivalenta, cu sala pe jumatate plina (remarcati optimismul), in conditiile unui pret destul de piperat. Barbosii Billy Gibbson (chitara), Dusty Hill (bass) si Frank (culmea!) Beard (tobe), au facut cam 2 ore ce stiu ei mai bine. Adica au fumat, au baut si au cantat blues, pana i-au sculat in picioare si pe cei mai tineri dintre spectatori, care alesesera sa se pozitioneze strategic pe scaune, spre deosebire de veterani care, au inteles din prima ca distractia e jos, in fata scenei. Chiar cu riscul de a ne indeparta periculos de dozatorul de bere, ne-am infipt in primele randuri, unde, desi era multa lume, nu te calcai in picioare cu nimeni si puteai sa observi in detaliu atat paietele de pe hainele barbosilor, cat si manunchiul de chei de la gatul lui Billy, care, probabil, si-a cumparat inainte de concert niste apartamente in Bucuresti si a ales sa tina cheile la el

ZZTOP © rockxpress.ro

In ziua in care Eagle Rock Entertainment a lansat ,,ZZTop’s Double Down Live”, primul disc (dublu) al formatiei inregistrat integral in concert, adica pe 20 oct. a.c., trupa isi delecta fanii din Romania cu sonoritati blues, hard rock si boogie, marca ZZTOP. Asta inseamna, ca pe album nu apare nicio inregistrare din concertul de la Bucuresti, dar, ca in Texas s-a auzit totusi, de Romania. Bluesul, cu influente sudiste a la Lynyrd Skynyrd si Stevie Ray Vaughan, da bine cu trabuc si cu Jack Daniels, asa ca baietii nu s-au sfiit. De la piese clasice, de inima albastra, precum ,,Jesus just left Chicago”, pana la mai saltaretele „Gimme all your lovin” si ,,Cheap Sunglasses”, texanii au cantat tot, mai putin ,,Viva Las Vegas” si ,,Rough boy”, asteptate de public. Pe scena s-au mai perindat accesorii precum: chitari roz-bombon, standere de  microfoane tunate in forma de tevi de esapament, haine cu sclipici si paiete, chitari cu blanita alba, doua bunaciuni - care i-au adus palaria de blues lui Billy (nu de alta, dar pana atunci purtase o mai discreta caciula tricotata cu franjuri.) - nu neaparat in aceasta ordine.

ZZTOP © rockxpress.ro

Si ca sa nu-i suspectam ca inca il invidiaza pe stapanul lui Obama, au bagat si „Foxy Lady”, cover tribut lui Jimi Hendrix, care si-a atins tinta (fata, jos). Pe ecranele gigant din fundal, l-am revazut cu melancolie pe regretatul disparut nedrept de devreme, printre alte imagini cu chei franceze, motoare, benzinarii plus Eliminatorul Hot Rod Coupe. In conditiile astea, nu ma intrebati de ce la bulgari a fost sold-out si la noi nu, ca nu stiu sa va spun, cert este ca se poate. In absenta celor de la Aerosmith, care ar fi trebuit sa fie partenerii lor de concert, daca nu se accidenta Steven Tyler, doua vorbe si despre Cri-Gri, trupa de deschidere, o formatie mult subevaluata la noi, ar merita mai mult, ascultati si o sa vedeti! Si mai iesiti si voi din casa, ca nu va mai aresteaza nimeni daca aveti barba! Ceausescu, spre deosebire de punk, a murit!

LENGHEL