Bangyourbrain.com
18 octombrie 2008, Sala Casei de Cultura a Studentilor
Brasov

Pret: 45 lei
- cumpara on-line

Nominon (SWE), Truda

Sambata, la Brasov, am fost martorul a ce putem denumi probabil cel mai dur concert metal din provincie din ultimul timp. Din pacate, evenimentul nu a debutat tocmai fericit, fiindca autocarul trupelor a ajuns, dupa un “drum prin infern” (cum avea sa declare in timpul show-ului David Hunt, vocalul din Benediction), cu o intarziere semnificativa. Iar cum acelasi autocar continea si linia de sunet pentru concert, cei 400 de oameni (multi veniti de prin toate colturile tarii) stransi in fata salii au intrat cu doua ore intarziere. La acest lucru s-a adaugat si refuzul categoric al tour-managerului de a da acceptul trupei de deschidere (Truda) sa cante pe aceleasi scule. Astfel, cei de la Bangyourbrain, organizatorii concertului, s-au vazut nevoiti sa anuleze recitalul trupei romanesti aflata pe afis. Singura parte buna a fost ca in cele doua ore cei prezenti au putut sa isi faca plinul din locatiile vecine - unii chiar “mult prea plinul” - cu lichide corespunzatoare si tutun din belsug, mai ales ca in sala cele doua indeletniciri erau interzise. Au urmat, in ordinea numerelor pe de tricou:

Nominon
Recunosc ca au reprezentat o necunoscuta pentru mine. Stiam doar ca merg pe linia nordica a death-ului. Si banuiesc ca asa a si fost. Cel putin dupa vestimentatie si prezenta scenica, de altfel bine puse la punct. Sunetul insa mult prea tare, sau impactul acestuia asupra urechilor mele inghetate, a diminuat din performanta trupetilor, asa incat nu am sa insist asupra primului recital, mai ales ca si cei din sala nu au rezonat prea convingator fata de ce se intampla pe scena.

Nominon © rockxpress.ro

Holy Moses
Cu totul altfel a stat situatia la
Frau Sabina and comp. Cu vadita experienta de scena, aceasta a reusit sa puna lumea in miscare inca de la prima piesa. Dupa binecunoscutul intro de factura reggae legat de piesa de deschidere Master of Disaster, germanii au trecut prin indelungata lor istorie de thrash clasic (“old school”), dar fiind in turneu de promovare pentru cea mai noua aparitie discografica (Agony of Death – 2008), s-a pus accent pe aceasta din urma. Punctul de atractie l-a constituit energia debordanta a “frontwoman-ului” (ca sa nu zicem "frontwoman-ei" :)) trupei, care a dovedit si de aceasta data ca sta excelent la capitolul musculatura abdominala avand in vedere aplecarile brutale pe fiecare dintre piese.

Holy Moses © rockxpress.ro

Benediction
In doar primele 10-15 secunde din recitalul britanicilor a fost "liniste si disciplina" in sala, fiindca la primul sunet scos de vocalul David Hunt, s-a dezlantuit haos-ul, un element clasic pentru concertele Benediction de pretutindeni. Si la Brasov, reteta a fost aceeasi si de real succes: mosh-pit-uri neintrerupte, sarituri de pe scena (unele aterizari au fost de-a dreptul spectaculoase pentru cei din jur, dar extrem de dureroase pentru cei care le realizau), urlete, plete peste tot etc... De remarcat si promptitudinea cu care un tanar a incercat sa raspunda la chemarea aceluiasi vocal “Haide Brasov, as vrea sa vad niste oase rupte!”, dupa o saritura nefericita, alegandu-se efectiv cu nasul spart. Plin de sange pe fata, a avut satisfactia suprema de a i se dedica o piesa de catre britanici. Playlistul, ca si la trupa precedenta, a continut in special piese de pe albumul pe care il promoveaza in acest turneu, Killing The Music - 2008. Personal am fost foarte incantat de prezenta a doua piese de pe excelentul Grind Bastard, respectiv Agonised si Shadow World. S-a reactionat insa excelent si pe mai vechile, dar clasice pentru death metal, Jumping At Shadows si The Dreams You Dread. Vizibil incantati de feed-back-ul publicului si probabil cu chef de cantare, britanicii au tinut sa ofere inca o piesa fata de playlist-ul prezentat in intreg turneul. Hunt a precizat ca aceasta piesa vine oarecum si pentru faptul ca s-au lasat asteptati atat de mult timp de catre cei prezenti la concert.

Benediction © rockxpress.ro

Concluzia nu poate fi decat una singura: se poate, deci, organiza cu succes concerte de calitate si in alte locuri decat capitala. Asteptam cu interes viitoarea mutare Bangyourbrain in materie de concerte pe plaiurile brasovene.

petru[at]rockxpress[dot]ro