MEGADETH la Bucuresti si in 2013
Project Events
Arenele Romane, Bucuresti
22 mai 2013

100 lei (pre-sale) - 125 lei la intrare

Trooper

Inceput de vara cum nu se putea mai fierbinte pentru rockerul roman."Sfertul Academic" din Big Four a ales Bucurestiul pentru a deschide turneul european de promovare a noului album "Super Collider", cu un concert la Arenele Romane in 22 mai 2013. Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam sa vad atat de multa lume, in conditiile in care Megadetii erau pentru a a patra oara la noi in tarisoara. Nici nu voi incerca sa fac uz de vreun termen de comparatie de genul "care show a fost mai bun", ideea e simpla, din cele patru concerte jumatate au fost facute in calitate de headlineri asta insemnand o cu totul alta desfasurare de forte si logistica, iar celelalte doua ca parte integranta din festivaluri, ceea ce duce la o restrangere de momente si idei. Fiecare va spune in felul lui, va aduce argumente pro si contra, asa ca adevarul e undeva la mijloc, iar rolul meu nu e sa despic firul in patru.
Seara a inceput cu Trooper, o formatie pentru care sentimentele mele se sting incet dar sigur... recunosc sincer din motive de abordare de gen muzical, ultimele albume lasandu-ma nefericit si rece. Un setlist destul de scurt, terminat ca de obicei cu hiturile ce m-au facut pe vremuri sa vibrez alaturi de ei: Tari ca Muntii si Strigat!...de disperare intru revenirea la vechile naravuri creative.

Dupa o pauza cu prelungiri si cu sceptrul unei furtuni in ceafa, s-a putut auzi si intro-ul ce anunta prezenta membrilor Megadeth pe scena! Prince Of Darkness, Trust si Hangar 18, plus efecte pirotehnice si proiectii tematice au insostit cea de-a patra descalecare a yankeilor pe pamant romanesc. Dave Mustaine a salutat publicul, si s-a declarat (sper nu din prea multa curtoazie) incantat sa dechida turneul european in Bucuresti, dar si mahnit ca nu a reusit sa ajunga pe la noi anul trecut cu mini showul ce aniversa 20 de ani de la super albumul "Countdown to Extiction". Mai bine mai tarziu decat niciodata, cinci hituri de pe materialul cu pricina fiindu-ne aruncate drept in freza: Architecture Of Aggression, Sweating Bullets, Skin On My Teeth, Ashes in Your Mouth si normal Countdown  to Extinction.

MEGADETH @ Arenele Romane MAX©rockXpress.ro

Dupa o pauza aparent de scurta calmare pe A Tout Le Monde, cu publicul racnind la unison de credeam ca ma aflu prin centrul Parisului, au urmat si exemple mirifice de pe Rust In Peace: Down Patrol (spre marea mea bucurie) si Poison Was The Cure. Apoi declaratii reciproce de dragoste, Megadeti si fani, terminate cu ropote de aplauze si una bucata steag tricolor agatat pe microfon,  urmate de  momentul de prezentare a primului single Super Collide de pe ultimul album cu acelas titlu. Ce pot sa spun e ca, de cand nenea Dave s-a impacat cu prietenii lui din tinerete Lars si James , plus probleme politico-economice ale USA de rezolvat, i-a cam disparut inspiratiunea muzicala. Nu vreau sa dezvolt, astept cu infrigurare noul album, nici predecesorul nefiind din cale afara de hotarat. Sfarsitul a fost in nota obisnuita, cu piesele de rezistenta la inaintare: Peace Sells, Symphony Of Destruction, Holy Wars, vanturat de plete, si ovatii indelungate la aparitia domnului... Rattlehead, salutand publicul.

Cateva cuvinte si despre sunet, la inceput cam infundat, apoi din ce in ce mai clar, impresia generala fiind ca daca te indepartai de scena pierdeai si din vizibilitate dar si din volum... poate sa fi fost si de la atmosfera incarcarcata din aer ce prevestea tornada (sic!) ce urma sa mature Bucurestiul! In concluzie, un concert Megadeth in normele standard pentru un asemenea nivel muzical, dupa umila mea parere, poate una din putinele trupe de metal excluzand aici nume ca Maiden, Black Sabbath, Metallica sau ACDC, care in ciuda  vizibilei crize pe plan compozistic din ultimii ani pot umple de una singura o locatie ca Arenele Romane... si  sa ne vedem sanatosi si pe la alte concerte!

Vezi galeria foto: MEGADETH la Arenele Romane - 22 mai 2013

Playlist:
Prince of Darkness