Metallica live = PERFECTIUNE
Emag!c Entertainment
Bucuresti, Stadionul Cotroceni
23 iulie 2008

350, 250, 200, 120, 100 de lei, in functie de pozitia in stadion

O cronica ideala s-ar incheia dupa titlul de mai sus fiindca nu s-ar putea continua decat cu o serie de epitete la superlativ... si ar deveni monoton. Prea monoton pentru ceea ce s-a intamplat aseara pe Stadionul Cotroceni, cu siguranta o locatie mult prea mica pentru asa ceva. Banuiesc ca nici la cele mai interesante meciuri disputate pe acest stadion nu s-a strans atata lume la un loc. 24.000 de oameni au anuntat organizatorii, si nu cred ca s-a exagerat. Se doveste inca o data in plus, in ciuda faptului ca multi se grabesc sa le cante deja prohodul, ca Metallica e trupa care aduna cel mai mult public in Romania. Dar si cel mai diferit...de la director de multinationala pana la copii de liceu sau arhicunoscutele “VIP-uri” autohtone.  Si totul pentru “cei 4 calareti” si muzica lor perfecta. Se spune ca o trupa este buna live daca “canta ca pe CD”. Indraznesc sa spun, si nu cred ca cineva ma va contrazice, ca aseara Metallica a sunat mult mai bine decat pe CD.
Pe o scena luminata puternic dar extrem de elegant, avand o sonorizare cu adevarat ireprosabila (nici nu se putea altfel), s-a inceput dupa traditionalul intro E.M. cu Creeping Death...si zeci de mii de brate ridicate in sus din multime, versuri cantate cap coada de public...

METALLICA © Gabriel Olteanu

Pe un ecran gigantic aflat pe tot fundalul de scena s-a putut urmari un “clip” cat un concert. O transmisie de o calitate de cristal. Se puteau urmari detalii departee a fi observate de cei de pe gazon. Am reusit astfel sa vad ca Hammett avea una din chitari branduita cu...Dracula, sau tenisii lui Ulrich, sau tatuajul celebru al lui Hetfield: M 81.

METALLICA © Steven Wallraf

Sa trec si la playlist. Ireprosabil! Stiu, e o parere subiectiva, dar imi doream un concert cu piese de pana la Black Album (inclusiv) si asta s-a intamplat. Nici o piesa nu a depasit perioada de glorie a compozitiilor Metallica. Un melange perfect de Kill’em All cu Ride The Lighting, Master of Puppets, And Justice for All si Metallica ’91. Printre s-au strecurat si coveruri gen So What..etc…Inutil sa mai insirui titlurile pieselor arhicunocute de orice rocker cu state vechi sau noi…de ce nu?
Auzisem ca Hetfield e obosit si lipsit de chef. Nimic mai fals. Comparativ cu live-ul din 1999, mi s-a parut mai proaspat, mai plin de energie si dinamism, comunicativ si antrenant. Iar Trujillio m-a convins sa este un bassist desavarsit si m-a facut pentru un moment sa nu mai regret asa mult plecarea lui Newsted pe alte meleaguri...

METALLICA © Steven Wallraf

Au fost si efecte pirotehnce de la pocniturile si flacarile de pe One pana la artificiile de final pe Seek&Destroy, spre entuziasmul publicului de pe stadion dar si celui de pe balcoanele cladirilor din zona. Nu a lipsit promisiunea ca se vor intoarce curand in viitorul turneu de promovare al noului album. Sa speram ca nu vor trece iar 9 ani! Desi cu siguranta nu as lipsi nici atunci. Metallica e trupa care trebuie vazuta oricand. Iar cei care continua sa sustina ca in urma cu ceva ani erau mai “pe val” se insala cu desavarsire. Metallica acum a devenit trupa perfecta live. Imi bazez afirmatia si pe tot ce se auzea in jurul meu la iesire. A fost primul concert in care toti nu faceau altceva decat sa isi manifeste entuziasmul si fericirea ca au fost martorii unui asemenea eveniment.
Pe cine a mai interesat ca a plouat in multe momente torential, sau ca pretul berii a crescut intr-o saptamana mai mult decat al barilului de petrol intr-un an?

METALLICA © Steven Wallraf

Iar daca cei patru au tot repetat tot concertul ca “Metallica loves you!” noua nu ne ramane decat sa le multumim si sa ii asteptam sa ne mai dovedeasca inca o data asta.